Others of the capital letter to Lacan
Let's make it to the nation and the mass communication, the speech
field, and the academic society.
The individual cannot be related here.
Can my direct relations are the realities.
*。
Then, are others of the capital letter the realities?
An unpleasant deflecting is a society.
It is a society that actually confronts the individual, this is a
reality then or the doubt goes out.
*。
It is understood that it is an agency of the reality that the
individual entrusted if others of the capital letter are called a
society, and not a reality.
Isn't the society a reality or a reality?
It has become paradoxical.
It is not a reality though it is a reality.
*。
Reality and society
It is a foreign body, and a relation to each other excluded then each
other.
The society actually precedes.
The society is a possibility of the reality that it is not possible
to exist.
The reality absolutely contradicts and is the self-same as the
society.
This situation gave birth to the fascism.
*。
The society is established.
The reality was torn up into an imitation reality and a temporary
reality.
The reality became an integrated malfunction.
*。
An imitation reality and a temporary reality are actually against,
and are effective in acting of hypocritical and cheating.
This is a present age.
*。
Let's go by Baudrillard.
The nation and the mass communication, the speech field, and the academic
society are signs.
Individual and consumption of reality that passes sign = society.
*。
The reality was made a difference, and making vaguely and the reality
became the camouflage realities of the imitation goods, and the
reality disappeared from the society here with the society the copy
of the reality in the society, and the disappearance of the boundary
of the reality and the society, and.
*。
Is it Grorbarize here?Tion was approved.
And, the earth society was destroyed.
*。
The society was to have actually done terrorism here in the society
though it came to be able to do nothing but actually do terrorism,
the reality did terrorism to the society, and the society did
terrorism actually.
*。
That is, it zero-sum plays a game.
It was unpleasant prisoner's paradox.
*。
In a word, the reality is not like the society's thinking.
The reality thinks about the society.
Doing is a society that did it though it is a reality that caused
Iraq War.
*。
It is an esprit of France though it is made to do.
However, it goes out by one when the automorphism map theory is used.
*。
The United States depended on the world by ruling the world.
The world is the United States automorphism map.
*。
In the world, the United States does and has enumerated the hope of
you doing.
The United States was caused an integrated malfunction and broke.
The United States now is ..delusion.. alive.
*。
The movie director in Iran said.
The buddhist image of the quay
It was shameful, and crumbled voluntarily.
The United States did not crumble voluntarily if this was understood
either.
*。
The world crumbled because of shamefulness.
It crumbled unpleasantly. ?
ラカンに大文字の他者を、
国家やマスコミ・言論界・学会としよう。
ここには個人は関われない。
自分が直接関われるのは現実だ。
*。
すると大文字の他者は、現実か。
いやそれは社会であって、
個人に現実に対する社会であって、
するとこれは現実であるか疑問が出る。
*。
大文字の他者を社会と言えば、
個人が預けた現実の代理店であって、
現実そのものでないことが分かる。
社会は現実か現実でないか。
パラドックスになってしまった。
現実であるが現実でない。
*。
現実と社会、
互いに異物であって、
すると排除し合う関係だ。
社会は現実に先立つ。
社会は現実の存在不可能という可能性だ。
社会と現実は絶対矛盾的自己同一だ。
この状況がファシズムを生んだ。
*。
社会を作って、
現実が偽現実と仮現実に切り裂かれた。
現実が統合失調になった。
*。
偽現実と仮現実は、
現実に対して、
偽善と欺瞞の演技を生きる。
これが現代だ。
*。
ボードリヤールで行こう。
国家やマスコミ・言論界・学会は記号である。
記号=社会を通した、個人と現実の消費。
*。
ここに社会と現実が差異化され、
現実を社会にコピーし、
現実と社会の境界が曖昧化、
現実が模造品の偽装現実となり、
社会から現実が消滅した。
*。
ここにグローバリゼ-ションが成立した。
それで地球社会は破壊された。
*。
ここに社会は現実にテロするしかなくなり、
現実が社会にテロをし、
社会が現実にテロをやらせたのに、
社会が現実にテロされたというのだ。
*。
即ちゼロサム・ゲーム。
いや囚人のパラドックスでした。
*。
つまり、現実は社会が考えているようなものではない。
現実の方が社会のことを考えているのだ。
イラク戦争を起こしたのは、現実だが、
それをやらせた、やって頂いた方が社会なのだ。
*。
さすがフランスのエスプリ。
だが自己同型写像論を使うと、
一発で出てくる!
*。
アメリカは、世界を支配することで、
世界に依存した。
世界はアメリカの自己同型写像だ。
*。
世界はアメリカが、やって貰いたいことを、
やって挙げているのだ。
アメリカは統合失調を起こし壊れた。
今アメリカは妄想を生きている。
*。
イランの映画監督が言った。
岸壁の仏像は、
恥ずかしくて、自ら崩れ落ちた。
アメリカもこれが分かれば、
自ら崩れ落ちることはなかった。
*。
世界は恥ずかしさのあまり、崩れ落ちた。
いや崩れ落ちさせられた!?
0 件のコメント:
コメントを投稿