Any person has destruction and the homicide impulse.
In the Christianity, the Christ :.
Person's destruction and homicide impulse were undertaken, it was
killed, and it was wiped, it left, and it was reborn as love and the
justice.
The original sin such as destruction and the homicide impulses was
converted into love and the justice.
The Christ became the conversion equipment.
It became the filter of destruction and the homicide impulse.
It is a translation with such an interpretation.
*。
Please in Japan.
The crystallizing system of the government was made, and cool Japan
was established as an effect of the even number with destruction and
the homicide impulse.
The Buddhism Confucianism
From destruction and the homicide impulse
The kindness, seriousness, and the scrupulosity were refined.
However, as the even number
Cruelty, cruelty, a monstrosity, and an arrogant insolence arose.
*。
Like the Christianity
Neither destruction nor the homicide impulse were converted into love
and the justice, and it was assumed the even number structure.
The sphere of the Christianity also
Neither destruction nor the homicide impulse were deleted.
Suffering from this
It keeps making love and the justice from here.
*。
The difference of a trifling setting of an initial value assumed this
world to be the different one.
No civilization consists only of the fault, too.
*。
When the system of the government is compared with Europe, the
feeling of quality of the human nature of the society is different.
Even if it is Japan that overflows in impression and the feeling of
well-being, the quality of a sense of existence is different.
*。
There are dryness and starvation of the mind also in Western Europe.
Only Western Europe overflows in the crime and frenzy, too and the
politics and economics is a problem.
The person is alive as it eats the problem.
*。
It is a quality of food of problem.
Isn't it delicious or what was able to be eaten?
Dryness of mind of Western Europe and starvation
The eating disorder might be caused in Japan.
*。
Society where management of problem is possible and society where it
is impossible.
*。
Japan's setting of an initial value was bad.
There is a problem in the root.
The same effort is made in the same world.
However, the result is different.
It is a problem of the setting of the initial condition.
*。
If the kindness, seriousness, and the scrupulosity are used to
produce, an excellent commodity can be done.
However, it becomes a bullying killing if it uses it for the society.
*。
Bullying is killed kindly, seriously, and scrupulously.
It embarrasses it in person's world because of the production of things though
it is good.
The distinction doesn't exist.
Aren't it is and this left brain Fundamentalism?
It doesn't judge it.
*。
Fundamentalism and ..conceit.. reality cannot be set.
Any feelings are good if it kicks.
Only Grand Poobah domineered and it existed.
The good-for-nothing in the country was able to die, and was this.
*。
It is in the country and Asia that the nation is domineering.
Is it because it is a sphere of the Buddhism Confucianism?
The problem of initialization is seen.
どんな人も破壊・殺人衝動を持つ。
キリスト教では、キリストが、
人の破壊と殺人衝動を引き受けて殺され、
それを拭い去って、
愛と正義として生まれ変わった。
破壊と殺人衝動という原罪を、
愛と正義に変換した。
キリストがその変換装置となった。
破壊と殺人衝動のフィルターとなった。
こういう解釈がある訳だ。
*。
日本ではどうか。
破壊と殺人衝動を結晶したお上体制を作り、
対偶効果として、クールジャパンを作った。
仏教儒教は、
破壊と殺人衝動から、
親切・真面目・几帳面を精製した。
だがその対偶として、
残忍残酷・極悪非道・傲慢不遜が生まれた。
*。
キリスト教のように、
破壊と殺人衝動を愛と正義に変換したのでなく、
対偶構造とした。
キリスト教圏も、
破壊と殺人衝動を削除したのではない。
これに苦しみつつ、
ここから愛と正義を作り続ける。
*。
初期値の些細な設定の違いが、
現世を異なるものとした。
どんな文明も欠点だけからなることはない。
*。
お上体制とヨーロッパを比較すると、
社会の人間性の質感が違う。
感動や幸福感に溢れた日本であっても、
存在感のクオリティが違う。
*。
西欧にも心の渇きや飢えがある。
西欧も犯罪や狂気に溢れ、
政治経済も問題だらけだ。
人は問題を食べて生きている。
*。
問題という食べ物の質だ。
おいしいか、食えたものではないか。
西欧の心の渇きや飢え、
日本では摂食障害を起こしているのではないか。
*。
問題の処理が可能な社会と、
それが不可能な社会。
*。
日本は初期値の設定が悪かった。
根源に問題がある。
同じ世界で、同じ努力をする。
だが結果が違う。
初期条件の設定の問題だ。
*。
親切・真面目・几帳面を生産に使えば、
優秀な商品が出来る。
だが社会に使うと、いじめ殺しとなる。
*。
親切・真面目・几帳面にいじめ殺す。
物の生産でいいが、人の世界では困る。
その区別がない、
いやこれが左脳原理主義ではないか。
判断がない。
*。
いい気分原理主義、
現実の設定が出来ない。
気分よければ、なんでもよし。
偉い人が威張ることでしかなかった。
国の役立たずは死ね、
こういうことだった。
*。
国家が威張っている国、
アジアにある。
仏教儒教圏だからだろうか。
初期設定の問題性を見る。
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