2008年5月30日金曜日

Japanese has neither reason nor feelings

Uranic is done and annihilated to devil U.S.-Britain.
...Japan.. .... is done and is done.
It isn't natural to love countries!
Risk the life and work for the country.

Do the bow deeply to to the national flag, greatly open the mouth, and sing the
national anthem.

*。
Is there a reason and emotion in this word?

Devil Britain-U.S. is annihilated.
Isn't there such glossing over?
Is it you, and is it still Japanese?
I will beat completely.

Are the will, reason, and feelings here in the self and consideration?


*。
The person has the impulse.

Laughter, tears, and fear instinctively fall.
Will this be feelings?

It can be said a free impulse.

*。
This is to do by the television, the novel, and the movie.

The Japanese might have given the impulse the word.

Isn't this a difference with Western Europe?

*。
Western Europe requests equality from feelings and reason.

Therefore, feelings can be restrained by reason.

The Japanese hardly has this.

*。
Extreme of Japanese envy and murderous intent
Is not the impulse alive?

*。
The impulse is made feelings.
It can be controlled by reason.

The problem of the soul of Western Europe was here.

It is establishment of the self if it says up to date.

*。
Then, what is the self?
It is an adjustment of own inside and the outside.

*。
The Japanese is ..impulse.. alive.

It is cruel with gentle.
The shake of the impulse is various, and states to swallow it are
gentleness.

*。
The shake of the impulse is intense.
The state to swallow it is cruel.

The impulse explodes here.
I of the impulse subject dismantle it.

This I am not a so-called ego.

*。
An extreme action that the idea doesn't take side with me gentle either is done.


The impulse gets drunk.

When sobering up
I am ashamed of the kite such this year.

*。
Devil U.S.-Britain becomes MacArthur field marshal cheers.

Devil U.S.-Britain becomes American at night.

*。
Gently when the shake of the impulse is weak
When the shake of the impulse is extreme, it becomes cruel.

It consists of the same character because it is the same impulse.

It is not personified.

*。
That is, there are neither a self, consideration nor a will.
Japanese no whom any more.

When the vibration is intense
Even man, the human race, the beast, and the Japanese enter the state
of the midair that not is.

An extreme impulse does the blazing up explosion there.
It only is destroyed, is a homicide impulse, and exists.

*。
This is Japanese mechanics.
It is likely not to have been humanized yet.

It is possible to live only by money.

*。
It ..chaenomeles speciosa.. thrusts, and is cruel with gentle.

It is seen laughter. the Tora-san movie
Foolish of the Tiger laughing at the question
It might be laughter at the impulse and not be laughter at feelings.

*。
Isn't it a difference of the laughter at feelings in which an
impulsive smiling through one's tears and reason are effective that
the antique article humanity thing of Shugoro Yamamoto and wistaria
Sawashuuhei is not accepted to Western Europe?

*。
The Japanese induces to both.

People in Western Europe do not induce to the impulse of Japan.

*。
Japanese music
Isn't to the noise in Western Europe this?

In Asia, Japan musical being accepted in Asia might not have
controlled feelings in reason either.

*。
The other party is hit and it flies when shaking ..good person..
intensely when it is obedient that feelings shake in Asia.
It is and I obedient splash, too and it flies.


鬼畜米英に天誅し殲滅する。
日本を貶めるものを糺す。
国を愛すなんて当然じゃないか。
命を賭して国のために働け。

国旗に最敬礼、口を大きく開けて国歌を歌え。

*。
この言葉に理性と感情はあるだろうか。

鬼畜英米を殲滅する。
そんなこと出来るわけがないじゃないか。
貴様、それでも日本人か。
叩き切るぞ。

ここに自己や意識に意志、
理性や感情はあるだろうか。

           *。
人には衝動がある。

思わず笑いや涙や恐怖が出る。
これは感情だろうか。

ただの衝動と言える。

*。
これはテレビや小説や映画でやっていることだ。

日本人は衝動に言葉を与えたのではないか。

これが西欧との違いではないか。

*。
西欧は感情と理性に対等を求めている。

だから感情を理性で抑えることが出来る。

日本人にはこれが殆どない。

          *。
日本人の嫉妬と殺意の過激、
衝動を生きているということではないか。

*。
衝動を、感情化し、
それを理性で制御出来るようにする。

ここに西欧の魂の問題があった。

現代的に言えば、自己の確立だ。

*。
すると自己とは、
自己の内部と外部の整合でもある。

           *。
日本人は衝動を生きている。

優しさと残酷、
衝動の揺れが多様であって、
それを呑み込んだ状態が優しさ。

*。
衝動の揺れが激しく、
それを呑みこんだ状態が残酷。

ここでは衝動が爆発、
衝動主体の自分が解体する。

この自分は所謂自我ではない。

*。
優しい自分に考えも付かない過激行動をする。

衝動が酔っ払っている。

酔いが醒めると、
自分がそんなことしたことを恥じる。

          *。
鬼畜米英が、マッカーサー元帥万歳となる。

一夜に鬼畜米英がアメリカさんとなる。

*。
衝動の揺れが弱いと優しく、
衝動の揺れが、過激だと残酷になる。

同じ衝動なので、
同じ人物で成り立つ。

人格化されていない。

            *。
即ち、自己も意識も意志もない。
それ以上の何者でもない日本人。

振動が激しいと、
人間でも人類でも、獣でも日本人でさえもない、
中空状態となる。

そこに過激衝動が炎上爆発する。
それは破壊と殺人衝動でしかない。

*。
これが日本人の力学。
まだ人間化されていないのではないか。

金でしか生きられない。

          *。
ボケと突っ込み、
優しさと残酷。

寅さん映画に見る笑い、
寅のバカがといって笑うことは、
衝動の笑いで感情の笑いではないのではないか。

*。
山本周五郎や藤沢修平の時代物人情物が、
西欧に受け入れられないことは、
衝動的泣き笑いと、
理性の効いた感情の笑いの違いではないか。

*。
日本人は両者に感応する。

西欧人は、日本の衝動に感応しない。

            *。
日本音楽が、
西欧に雑音になることはこういうことではないか。

日本音楽がアジアで受け入れられることは、
アジアでも理性に制御された感情が、
ないのではないか。

*。
アジアでは感情の揺れがおとなしい時はいい人、
激しく揺れると、相手を跳ね飛ばす。
いやおとなしい自分も跳ね飛ばす。

0 件のコメント: