The indispensable one and necessary by all means thing
It is happy, interesting, and useful in case of being.
However, you may not be.
*。
Making this boundary vaguely
It might have been human nature destruction.
Here was unconscious each other.
Destruction and the homicide impulse were drawn up in the
consideration world.
It is deteriorated in the human nature there.
Making to very bad occurred, and the society made it without order.
*。
Breakdown of order
Wasn't it realistic achievement of an unconscious impulse?
Considering and making to chaos unconscious
The daydream pleasure that decreased the human nature here became a
flood.
*。
The adjustment dam, the embankment of the pleasure structure, and it
were removed.
The richness flood of excessive occurred here.
It was a human nature that adjusted this.
*。
Making of consideration vaguely
This decreased, and made the human nature an animal.
This was misunderstood with prosperity.
*。
Success and happy pursuit
This destroyed the human nature.
There was neither success nor happiness though there were stimulation
here and an excitement, too.
*。
Pleasure putting
This might be a feature of the contemporary society.
These kind of things
People can live that and live warmly and gently.
*。
The problem of the Batoson method was clarified.
The warmth of an original human nature is destroyed, and artificial
warmth is made.
It is not warmth of person's mind but warm of an artificial heater.
It is happy with impression.
Lifestyle that enjoys emptiness and loneliness.
There is no satisfaction there.
*。
Satisfaction of satisfactory and imitation
It was richness with which it satisfied the camouflage, and this
overflowed.
Only the lamplight needs this in none even if finished temporarily by
this.
It puts it away if falling the pleasure marathon.
It is Chaplin's Modern Times.
It is not satisfactory there.
The satisfaction is only stimulated.
*。
Also in the satisfaction, happiness, and impression, there were real
thing and imitations.
This identification ability is not school knowledge.
It is a mind that can do it.
The school destroys it.
*。
It is not in the education and the school that made the mind
universal.
It is a truancy permanent part-timer who can do it.
なくてはならないもの、
どうしても必要なこと。
あれば楽しいし面白いし役に立つ。
でもなくてもよい。
*。
この境界のあいまい化が、
人間性破壊であったのではないか。
ここに無意識にあった、
破壊と殺人衝動を、意識世界に汲み上げた。
そこに人間性の劣化、
劣悪化が起き、社会が無秩序化した。
*。
秩序の崩壊、
それは無意識衝動の現実的実現ではなかったか。
意識と無意識のカオス化、
ここに人間性を低下させる白昼夢快楽が洪水となった。
*。
快楽構造の調整ダムと堤防、
それが取り払われた。
ここに過剰の豊かさ洪水が発生した。
これを調整する人間性だった。
*。
意識のあいまい化、
これは人間性を低下、動物化した。
これを繁栄と勘違いした。
*。
成功と幸福追求、
これが人間性を破壊した。
ここの刺激や興奮はあっても、
成功も幸福もなかった。
*。
快楽付け、
これが現代社会の特徴であろう。
こんなものなくてもよかった。
その方が、人々が暖かく優しく暮らせる。
*。
ベイトソン法の問題が明らかになった。
本来の人間性の暖かさを壊して、
人造的暖かさを作る。
それは人の心の温かさでなく、
人造暖房機の温かさだ。
感動と幸福、
虚しさと寂しさを楽しむライフスタイル。
そこには満足がない。
*。
満足と偽の満足、
偽装満足、これが溢れた豊かさだった。
一時的にはこれで済ませられても、
ひっきりなしにこれが必要になる。
快楽マラソン、倒れればお終いだ。
チャップリンのモダンタイムスだ。
そこに満足でなく、
満足感の刺激だけがある。
*。
満足や幸福や感動にも、
本物と贋物があった。
この識別能力は、学校知識ではない。
それを出来る心だ。
それを学校は破壊する。
*。
心を普遍にした教育、
学校にはない。
それを出来る登校拒否フリーターだ。
0 件のコメント:
コメントを投稿