Nation and Kitaro Nishida as place of creation that self meets the world.
This is Japan also in Europe, Asia, and Japan that not is.
*。
Grorbarize?Tion and nationalism are dipoles.
It is an even number in each other.
Is nationalism Grorbarize?Is does it give birth to Tion, and
Grorbarize?Tion gives birth to nationalism.
In the seesaw play,
It is not which if it stabilizes.
*。
Nation that self establishes
Self who assumes national necessity.
Hysteresis is here, and both are not corresponding.
The nation is a free physiology phenomenon, and no psychological phenomenon.
*。
The nation oscillates when the nation becomes a psychological
phenomenon.
It is not already a nation.
The nation became a delusion.
*。
Then, people do abnormal life.
Patriotism life
That is, one another is killed the foreign enemy.
Patriotism is not needed if there is roughly no enemy.
*。
The Dainichi this empire and Japan : now.
The alternative version is not, and is even completely Japan that not
is.
*。
The person exists in the physiology in a national space.
However, the nation is not mentally necessary.
The enemy comes to need it.
It is supplement Ume as for poor of the culture.
*。
Neither the culture nor it to praise the nation are the cultures.
It is a kind of the patriotism march.
*。
The self is achieved in the nation.
It is pleading for a no potato, and an oscillation of feelings.
This is only a delusion and, in a word, exists.
Because it is a delusion, the enemy is needed.
The nation of the delusion appears only when the enemy is killed.
*。
Grorbarize that appears to such a national group?It is necessary for
deleting Tion and the nationalism.
Grorbarize?Tion is more extreme totalitarianism.
Grorbarize?Tion is overcome by the man principle.
*。
Grorbarize?Tion is cancer of the earth society.
Eating all is killed and it ruins.
The dignity of man is the treatment.
*。
Grorbarize?The nationalism and it in the Tion age are only pains.
Patriotism here is a scream that acute pain causes.
Is it Grorbarize to inject the dignity of man?It is overcoming of the
Tion cancer.
自己と世界が出会う創造の場所としての国家、西田幾多郎。
これがヨーロッパでもアジアでも日本ですらない日本だ。
*。
グローバリゼ-ションとナショナリズムはダイポールだ。
互いに対偶である。
ナショナリズムが、グローバリゼ-ションを生み、
グローバリゼ-ションがナショナリズムを生む。
シーソー・プレイで、
安定すればどっちでもない。
*。
自己の作る国家、
国家の必要とする自己。
ここにヒステレシスがあって、
両者は一致しない。
国家はただの生理現象で、心理現象ではない。
*。
国家が心理現象になった時、
国家は発振している。
それは既に国家ではない。
国家が妄想になったのだ。
*。
そこで人々は異常な生活をする。
愛国生活、
即ち、外敵と殺しあいする。
大体敵がいないと愛国は要らない。
*。
大日本帝国や現在日本は、
異本ですらない、なにものでもない日本だ。
*。
人は生理的に国家空間に存在する。
だが精神的に国家は必要でない。
必要になるのは、敵がいたり
文化の貧弱を補いうめだ。
*。
国家を讃える文化、
それは文化ではない。
愛国行進曲の一種だ。
*。
国家に自己を実現する、
無いものねだりであり、感情の発振だ。
つまりこれは妄想でしかない。
妄想だから敵が必要になる。
敵を殺すときにしか、
妄想の国家は現れない。
*。
こんな国家群に現れるグローバリゼ-ション、
民族主義の削除に必要だ。
グローバリゼ-ションは、
更に過激な全体主義だ。
グローバリゼ-ションは、人間主義で克服される。
*。
グローバリゼ-ションは地球社会のガンだ。
すべてを食い殺して滅亡する。
人間の尊厳はその治療だ。
*。
グローバリゼ-ション時代の国家主義、
それは痛みに過ぎない。
ここでの愛国は、激痛の起こす悲鳴だ。
人間の尊厳を注入することが、
グローバリゼ-ション・ガンの克服だ。
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