The even number of the popularization of higher education is making to which
the reality cannot be processed.
The literacy rate improvement brought the fragmentation of knowledge.
As a result, a high academic background invented the defective
product, and made the business a fraud and intimidation.
It did not deal with a situation, the situation was made things, and
it fragmented.
*。
The popularization of higher education did the situation that was the jar in
splinters.
The resolution of the situation against Cahira of knowledge, that is,
situation was made a thing, it made to the sign, and the reality was
made through happy consumption of the sign that was Cahira of the
situation.
The jar doesn't return to the origin even if splinters are collected.
However, the splinter was profitable according to this making to
asunder of money if it collected to become it, and it showed it
beautifully.
This is the truth of the contemporary civilization.
*。
Modern people lost the whole of existence here.
Existence is developed by the set in the part.
Existence was lost though money was able to be made here.
*。
That is, pleasure where it lived was lost, and infinite physiological
pleasure was obtained.
This is a partial in whole phenomenon.
*。
This is richness of money and pleasure.
Pleasure where it lives doesn't have the salt of life here either.
It is necessary to consume ..bounds.. pleasure.
However, there is no satisfaction.
The person lost the human nature in exchange for richness.
*。
That is, richness was destruction of the human nature and alive the effect.
The person became a devilish person.
The person tears to shreds, and agonizes though is pleasure.
There was a poison in richness.
*。
That is, richness is a poison.
This is Guaya.
高学歴化の対偶は、リアリティの処理不能化である。
識字率向上は、知識の断片化をもたらした。
その結果、高学歴は、欠陥商品を生み出し、
ビジネスを詐欺恐喝化した。
事態を処理するのでなく、
事態を物事化し、断片化した。
*。
高学歴化は、壷である事態をばらばらにした。
事態を知識の欠片に分解し、
即ち、事態をモノ化し、記号化し、
事態の欠片である記号の楽しい消費を通して、
現実を作った。
砕片を集めても、壷は元に戻らない。
だがこのバラバラ化によって、
その破片を金のなるように集め、
美しく見せれば金になるのだった。
これが現代文明の真相だ。
*。
ここに現代人は、
存在の全体を失った。
存在を部分の集合で展開する。
ここに金を作れるが、
存在そのものを失った。
*。
即ち、生きる喜びを失い、
無限の生理的快楽を得た。
これが全体なき部分現象である。
*。
これが金と快楽の豊かさだ。
ここには生きる喜びも生き甲斐はない。
際限なき快楽の消費が必要だ。
だが満足はない。
人は豊かさと引き換えに、人間性を失った。
*。
即ち、豊かさは人間性と生き甲斐の破壊であった。
人は魔性の人となった。
快楽はあるが、人はずたずたに引き裂かれ、七転八倒する。
豊かさには毒があった。
*。
即ち、豊かさは毒である。
これが対偶文だ。
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