2008年11月23日日曜日

sympathy is discrimination

The self and non-self are recognized.
The self excludes non-self in the foreign body.
This is immunity.

*。
Let's think by precedence of age.
In this, the aged one is a system that excludes the foreign body as
for the young person.
This society becomes a distorted society.

The society that discriminates the person by the age is not a society
straight.
It is a kind of violence organization.

*。
Then, how about consideration or sympathy?

It pays attention to all and it is not possible to sympathize.
Therefore, it is necessary to choose the object.

Then, the foreign body exclusion is done here.
This is discrimination of the person.

*。
This discrimination is not recognized when thinking that it is done
that it is good.

Discrimination and this not thought to be discriminatory are serious
discrimination.

*。
It reaches the thought of love when thinking about this.

Everyone divides uneasy real existence that occurs to all of the
person who has this world and this each other.

This is love.

*。
There are discrimination in sympathy and consideration.

There is no foreign body exclusion to the discrimination, that is, person in
love.

*。
That is, there was a quality also in the idea.


自己と非自己を認識、
自己が非自己を異物排除する。
これが免疫である。

*。
長幼の序で考えよう。
これは年取ったものが、若い者を異物排除するシステムだ。
この社会は歪んだ社会となる。

年齢で人を差別する社会は、まともの社会ではない。
一種の暴力組織だ。

  *。
では気配りとか思いやりはどうだろうか。

すべてに気配りや思いやりをすることは出来ない。
従って、対象を選ばなくてはならない。

するとここに異物排除が行われる。
これは人の差別である。

*。
いいことを行っていると思うと、
この差別は認識されない。

差別していると思わない差別、
これは深刻な差別だ。

 *。
こういうことを考えると、愛の思想に到達する。

この世のある人のすべてに起きる実存不安、
これを皆で分かち合う。

これが愛だ。

*。
思いやりや気配りには差別がある。

愛には差別、即ち人に対する異物排除がない。

*。
即ち、考えにも品質があった。

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