2008年8月2日土曜日

paradox of nation

The esprit precedes reason.

In precedence to reason, this is reason imperialism that is reason.

However, the financial influence pursuit efficiency of the reason
imperialism is better.

However, the desire imperialism is more highly effective.

*。
As for the esprit of France, it knew the contraposition phenomenon.

The empiricism spirit of Britain corresponded to the even number.

*。
Financial influence Fundamentalism of the United States and Japan
came not to react to the even number, and to live in the mountain of
the harmful garbage.

It was financial influence Asperger syndrome.

Only as for the wide growth trouble, the financial influence efficiency is good.


*。
Baudrillard was looking at the world in the even number.

*。
Neither democracy nor the market principle are like our thinking.
It has been approved to our incapacity.

It is we that it are hoped for though it is an elite that executed it
and made it do.

Because the people have a suitable nation for it, the misuse of the
nation of the nation, and indulging to narrow interests are not who
other than people's irresponsibilitys.

*。
The people are in same Naratib with the nation.
The world and the person are in same Naratib.

The crime of the nation is that the people had it hope.
After all, it is made to take the consequences in the people.

It commits suicide the death from overwork lonely death … the
pollution medical treatment damage of crops by chemicals massacre …
false indictment capital punishment … nursing homicide patricide ….


*。
Enthusiastic submission to people's nations is a phenomenon that the
people self-destroy.

Nation and people's twists
The dark of the paradox and this mind of called trust and psychology
mechanism, destruction, and trust and the cooped-up feeling and these
that arise here are people's life bases as for the trust of the self-
destruction of the people to the nation and this.

*。
The people's independence was indeed destroyed by democracy.

The nation became a sadist, and the people became masochist.

It is an elite who connects this sadism with masochism.

*。
This is a paradox of the nation.

This is a nation and people's Godel phenomena.

That is,
Do not do not doing.
Do not do it is necessary not to do.

*。
This is super-reason corresponding to the even number.


エスプリは理性に先立つ。

理性に先立つのは理性である、
これが理性帝国主義だ。

だが理性帝国主義の方が、
金権追求効率がいい。

だが欲望帝国主義の方が、更に高効率である。

*。
フランスのエスプリは、対偶現象を知っていた。

イギリスの経験主義精神は、対偶に対応した。

*。
アメリカと日本の金権原理主義は、対偶に反応せず、
有害ゴミの山に暮らすこととなった。

金権Asperger症候群だった。

広汎性成長障害こそ、金権効率がいい。

             *。
ボードリヤールは、対偶で世界を見ていた。

*。
民主主義や市場主義は、我々の考えているようなものではない。
それは我々の無能性に成立している。

それを実行したのはエリートだが、
それを望みやらせたのは我々だ。

国民はそれに相応しい国家を持っている以上、
国家が国家を悪用し、私利私欲に耽ることは、
国民の持つ無責任さ以外の何者でもない。

*。
国家と国民は同じナラティブにある。
世界と人は同じナラティブにある。

国家の犯罪は、国民が望んでやらせたことだ。
結局国民が責任を取らされる。

それが過労死孤独死自殺…公害医療薬害大虐殺…
虚偽告発死刑…介護殺人尊属殺人…だ。

               *。
国民の国家への熱狂的服従は、
国民が自己破壊する現象だ。

国家と国民の捩れ、
国家への国民の自己破壊の委任、
これを信頼と呼ぶ心理機構、
破壊と信頼のパラドックス、
この心の闇、
ここに生まれる閉塞感、
これが人々の生活基盤だ。

                   *。
実に民主主義によって、
国民の自立性は破壊された。

国家はサディストとなり、
国民はマゾヒストとなった。

このサディズムとマゾヒズムを結ぶエリートだ。

*。
これが国家のパラドックスだ。

これが国家と国民のゲーデル現象だ。

即ち、
出来ないことはするな。
やってはならないことをするな。

*。
これが対偶に対応するスーパー理性だ。

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