Japan is neither Europe, Asia nor Japan.
The contraposition is taken.
Japan is Europe, Asia, and the world.
*。
That is, the Japanese culture is a meta identity of five dimensions,
and Japan cannot be seen from the four-dimensional world.
When you take the even number
On the other hand, it was four-dimensional, and, on the other hand,
five dimensions.
*。
The Japanese culture was in the world of the god of five dimensions.
Murasaki Shikibu and Basho were making god's world a bed.
*。
Time is made a four-dimensional overguest, and the coming and going
year is a traveler of five dimensions.
The life is floated on four-dimensional.
It makes to travel every day and travel is made of five dimensions.
It travels around four-dimensional.
It returns in four-dimensional and it returns to five death ,
dimensions.
Ancients do so and have lived.
*。
The haiku that is traveled around four-dimensional and made is five dimensions.
It travels around a four-dimensional body, it travels around the soul
of five dimensions, and travel becomes the world where it lived by
travel by the god of Musbi.
*。
It is a society and four-dimensional, the mind, and the souls are
five dimensions in the body.
Travel that connects both is a god of Musbi.
It was travel where the body and the mind united into one here, and
it was effective.
*。
It is adjusting travel, ancient times, and the future when ancient
times are united with the future to one effective.
It is a soul for ancient times to unite with the future.
It is a meaning of effective of it, that is, travel.
*。
Living was a procedure that adjusted the body and the soul to one.
That is, to live is to travel.
To be employed to the organization was not to have lived.
The person was killed.
That is, it was the world where the soul had died.
That is, it was a society not worth living.
日本はヨーロッパでもなくアジアでもなく、
日本自身でもない。
対偶を取る、
日本はヨーロッパであり、アジアであり、
世界そのものだ。
*。
即ち、日本文化は五次元のメタ・アイデンティティであり、
四次元世界から日本を見ることは出来ない。
対偶を取った時、
一方は四次元で、他方は五次元だった。
*。
日本文化は五次元の神の世界にあった。
紫式部や芭蕉は、神の世界を寝床にしていた。
*。
月日は四次元の過客にして、
行きかう年は五次元の旅人である。
四次元に生涯を浮かべ、
日々旅にして旅を五次元の栖とする。
四次元を旅し、
四次元に死せるは、五次元に還ることである。
古人はそうして生きてきた。
*。
四次元を旅して作った俳句は、五次元である。
四次元の体の旅、
五次元の魂の旅、
旅はムスビの神で、
旅によって生きた世界となる。
*。
社会と身体は四次元、
心と魂は五次元である。
両者を結ぶ旅がムスビの神。
ここに体と心は一つになり、
それが生きる旅であった。
*。
古代と未来を融合する旅、
古代と未来を一つにする、
それが生きることである。
古代と未来が合体した魂である。
それが生きること、即ち、旅の意味だ。
*。
生きることは、体と魂を一つにする手続きであった。
即ち、生きることは旅することだ。
組織に雇用されることは、生きることではなかった。
人を殺すことだった。
即ち魂の死んだ世界だった。
即ち、生きるに値しない社会だった。
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