Minamata massacre
The massacre excluding the war is unusual.
Massacre excluding war and civil war
Pol Pot and the bright red guard event and the Gwangju event … A lot
in Asia. might
*。
Do not say the abuse of Japanese etiquette, the country, and the
person.
This becomes a wall.
The country and the villain were left loose.
The evil collects and.
*。
The critic becomes a criminal in this Japan.
There is such a mechanism.
The justice causes the crime.
The crime is caused few.
Even if it is not a person in question, surroundings are driven in to the crime.
*。
However, I will see by thinking here.
Etiquette and etiquette praise the person.
*。
That is, the criticized one is reproved.
It is to criticize the critic.
Thus,
It comes to take shelter the criticism.
*。
This is to leave social issues.
The one assumed not to do this
To criticize is to leave the crime.
*。
The person who does so surrounding is put in the distorted state when
it tries to avoid making social evils left, and the surrounding is
driven mad.
*。
For instance, go to fight and kill the person.
The person and the family are killed if it is said it is unpleasant.
Therefore, it becomes a soldier and the person is killed.
*。
If you refuse the war homicide
The person in question and the family are punished as a criminal.
If you take the even number
The one to request the justice
The person in question and the family are made a criminal.
*。
To pursue the refusal of the crime, that is, justice is to make the
family a criminal.
*。
It means the execution of the Christ here.
That is,
The companion was made not to do the criminal the companion by my
being killed, and to be able to pursue the justice.
*。
Christ's execution
The even number structure was reversed.
*。
It is said that it turns to a life of crime if unrestrictedly growing freely up
in Japan.
It is said by the child who has parents with a strong sense of justice that it
will turn to a life of crime.
If it is so, it is Haritskekei with the Christ to have made beginning
that not is.
*。
It is free and the even number unrestrictedly a crime.
The justice and the even number are the crimes.
*。
The United States chases freedom and the justice, and is indulging to
destruction and the homicide.
The Christ made love as beginning that not was if so.
*。
Freedom and the justice are only approved in the world of love.
*。
However, it falls into destruction and the homicide of the even
number when freedom and the justice are pursued.
There is love, and freedom and the justice are approved.
There is love, and a success and happy pursuit are approved.
There is love, and healing and impression are approved.
*。
The Christianity was super-reason.
Love is to suffer in everyone.
The foreign body exclusion is not, and : here.
Freedom, the justice, Western Europe, happiness without the foreign
body exclusion, and impression and healing are approved.
This was the Christianity world.
*。
Not the success and happiness but healing and impression become not
healing and impression but Music of the mind ..freedom and the
justice there.. ..not freedom and the justice but succeed and happy...
This world ..Bach Music.. is seen.
水俣大虐殺、
戦争以外での大虐殺は珍しい。
戦争や内戦以外での大虐殺、
ポルポト、紅衛兵事件、光州事件…、
アジアに多いのではないか。
*。
日本人の礼儀作法、
国や人の悪口は言うな。
これが壁となって、
国や悪党を野放しにした。
その弊害が溜まってからではどうしようもない。
*。
この日本では、批判者は犯罪者となる。
そういう仕組みがある。
正義は犯罪原因となる。
少なくも犯罪を誘発する。
本人でなくても、周囲を犯罪に追い込む。
*。
だがここで考えて見よう。
礼儀作法やエチケットは、人を讃える。
*。
即ち、批判するものはたしなめられる。
それは批判者を非難することだ。
かくして、
批判を避難することとなる。
*。
これは社会問題を放置することだ。
これをさせないとするものを、
非難することは、犯罪を放置することだ。
*。
社会悪を放置させまいとすると、
そうする人の周辺を歪んだ状態に置き、
周辺を狂わせる。
*。
例えば戦争に行って人を殺せ。
いやと言えば、その人も家族も殺される。
だから兵士となって人を殺す。
*。
戦争殺人を拒否すれば、
本人も家族も犯罪者として罰せられる。
対偶を取れば、
正義を求めるものは、
本人と家族を犯罪者にする。
*。
犯罪を拒否することは、
即ち正義を追求することは、
家族を犯罪者にすることだ。
*。
ここのキリストの処刑の意味がある。
即ち、
自分が殺されることで、
仲間を犯罪者にせず、
仲間が正義を追求できるようにした。
*。
キリストの処刑は、
対偶構造の、反転をやった。
*。
日本では自由に伸び伸び育つと犯罪者になると言われる。
正義感の強い親を持った子供は、犯罪者になるといわれる。
そうならない仕掛けを作ったのが、
キリストとの磔刑だ。
*。
自由で伸び伸び、
その対偶が犯罪だ。
正義、その対偶が犯罪だ。
*。
アメリカは、自由と正義を追って、
破壊と殺人に耽っている。
キリストはそうならない仕掛けとして、
愛を作った。
*。
自由と正義が成立するのは、
愛の世界においのみだ。
*。
ただ自由と正義を追求すると、
その対偶の破壊と殺人に落ちる。
愛があって、自由と正義が成立する。
愛があって、成功と幸福追求が成立する。
愛があって、癒しと感動が成立する。
*。
キリスト教はスーパー理性であった。
愛とは皆で苦しむことだ。
ここに異物排除はなく、
異物排除のない自由や正義、西欧や幸福、感動や癒しが成立する。
これがキリスト教世界だった。
*。
そこでは自由や正義は自由や正義でなく、
成功や幸福は成功や幸福でなく、
癒しや感動は、癒しや感動でなく、
心の音楽となる。
この世界をバッハ音楽に見る。
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