Japan where the self doesn't exist
It not is neither Europe nor Asia alone but it is what.
Let's read this by the contraposition.
The Japanese culture is Europe, Asia, too and the world, too.
*。
According to the even number theory
If the first sentences are approved, the following sentences are
approved, too.
Even if it parts from the even number theory
There will not be the one to place the objection between the approval
of both sentences.
*。
Government Japan might be Japan where the self doesn't exist.
That is, it is Japanese only the financial influence power.
*。
However, how about the Japanese culture?
Murasaki Shikibu and Basho are summarizing the world.
*。
Government Japan : by the body of Japan.
How about the Japanese culture if it is assumed the mind?
Because government Japan is ruling even the mind of Japan now, Japan
is Japan that breaks, and died.
*。
The body of Japan was killed and the god of Musbi that connected the mind was
killed.
This might be present age Japan where the government deprived of the
god of Musbi in place of this.
*。
General Hideyoshi killed the god of Musbi of Japan, and became the
god of Musbi of money and power.
*。
The god of Musbi of Japan might be, and be Cawaii.
The body and the mind integrate by this.
*。
That is, Shinhonatada of the Japanese culture is printed the world
and exists in the movement of the soul that comes off.
The tracks are Cawaii.
*。
The Tale of Genji and Cawaii and The Narrow Road to the Deep North
are Cawaii.
It only has to define Cawaii by this oppositely.
*。
Movement of soul that prints the worlds of Cawaii of cool Japan and
Cawaii of variety, that is, varieties and comes off.
The tracks are Cawaii.
It is tracks of the Japanese culture.
*。
Japanese culture as tracks
Though it is difficult to see the one
As for the existence of it, being possible to see understands tracks.
That is, tracks of the movement.
That is, it was a judo art of invisibility.
自己のない日本は、
ヨーロッパでもアジアでもないばかりか、
何ものでもない。
これを対偶読みしてみよう。
日本文化は、ヨーロッパでもあり、アジアでもあり、
世界そのものだ。
*。
対偶理論によると、
初めの文章が成立するなら、
後の文章も成立する。
対偶論を離れても、
両方の文章の成立に異議を挟むものはいまい。
*。
お上日本は自己のない日本だろう。
即ち金権力だけの日本。
*。
だが日本文化はどうだろうか。
紫式部や芭蕉は、世界を総括している。
*。
お上日本は日本の体で、
日本文化はその心とすればどうだろうか。
今お上日本は日本の心まで支配しているので、
日本は壊れ、死んだ日本となっている。
*。
日本の体を心を結ぶムスビの神を殺した。
これに代わって、お上がムスビの神を奪った、
これが現代日本だろう。
*。
秀吉将軍様は、日本のムスビの神を殺し、
金と権力のムスビの神となった。
*。
日本のムスビの神は、あはれとか、カワイイであろう。
これで体と心は一体化する。
*。
即ち、日本文化の真骨頂は、
世界をすり抜ける魂の運動にある。
その軌跡が、カワイイである。
*。
源氏物語もカワイイ、
奥の細道もカワイイ。
逆にこれでカワイイを定義すればいい。
*。
クールジャパンのカワイイ、
いろいろのカワイイさ、
即ちいろいろの世界をすり抜ける魂の運動。
その軌跡がカワイイことだ。
それが日本文化の軌跡だ。
*。
軌跡としての日本文化、
そのものを見るのは難しいが、
それが存在することは軌跡を見れが分かる。
即ち運動の軌跡、
即ち、柔道忍術であった。
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