2011年2月24日木曜日

love and mercy

In the Christianity, there is teaching that the enemy can be loved.
If the kinematic pair of logic is taken away, it becomes possible to kill the enemy.

The benevolence comes to become ahimsa, and for me to die at most because there is no logic in the Orient.

*。
There is a tip in logic, and this is developed unconsciously.

Europe is always in the war.
Loving : it is to kill by it.

It might be love and the world where the homicide was made the self-same be non-Euclid space.
This fixed point made the world where the weak were not killed.

It is necessary to enhance the fixed point to doing away with the war.

*。
It doesn't know the ahimsa of the Orient kills the enemy.

In the Euclid space, the people become the parallel lines that cannot intersect with the nation.
The weak killing is calmly done here.
Contradiction with ahimsa cannot be understood.

That is, this contradiction is not noticed if there is no logic.

It is a violence national system of the Orient.

*。
How should Europe and the Orient associate?

Each other's difference is different for thousands of years.
However, because the way was understood, the difference can be shortened.
キリスト教には、敵を愛せ、という教えがある。
論理の対偶を取ると、敵を殺せ、となる。

東洋には論理がないから、慈悲は不殺生となり、せいぜい自分が死ぬこととなる。

*。
論理には裏技があり、これは無意識で展開される。

ヨーロッパは常に戦争にある。
愛すことは殺すことだから。

愛と殺人が自己同一化した世界が、非ユークリッド空間であろう。
この不動点が、弱者を殺さない世界を作った。

戦争をなくすには、不動点の拡張が必要だ。

*。
東洋の不殺生は、敵を殺すことを知らない。

ユークリッド空間では、国家と国民が、交われない平行線となる。
ここに弱者殺しが平然と行われる。
不殺生との矛盾が理解できない。

即ち、論理がないとこの矛盾に気が付かない。

それが東洋の暴力国家制度である。

*。
ヨーロッパと東洋はどう付き合えばいいか。

彼我の差は、何千年も違う。
だがやり方が分かったので、その差を縮めることは出来る。

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