2011年2月18日金曜日

essence of Murakami Haruki literature

kotodama言霊 is making of the emotion to sign.
This is because Japanese music is in a left brain, and the emotion can be treated as a sign.

The sign is consumed here, and the emotion is made sentences.
It is a translation that can convert the emotion and the meaning into here.

The foreign country thinks a new progressing the word about this.
Convertibility of word and feelings
The word becomes concise and plain by making and doing that it is possible to exchange it by using this.

Sentences and the meanings become convertible here.
The attempt to treat my spirit becomes self-treatment.
This is consumption of the sign.

For instance, the soul can be shaken by consuming solitude.
Then, the soul can be restfully done here.
It meant sentences.

*。
Haruki Murakami's consideration is an alternate world.

Good feelings are put away and bad feelings are put away back in the table.
This is a Buddhism and a Confucian method.

Confucius knew the problem of this method.
When this way is done, it serves by good feelings for the villain.

The alternate world only is a lie, is a delusion, and exists.
It becomes impossible for the Orient to go out to the paradox by fitting in.
This is a system of violence of the Orient.

Haruki Murakami fitted in here, too.

*。
Wanting to point it out here
The alternate world is pathology, and corruption.

The attempt of this treatment is not treated.

Eternal Haruki Murakami shows up here.
The person is poisoned and put away.
The consumption of the self is a lie, a delusion, and it becomes an affirmative of the self-denial.

言霊は、情緒を記号化したものである。
これは日本音楽が左脳にあり、情緒を記号として扱えるからだ。

ここに記号を消費して、情緒を文章に出来る。
ここに情緒と意味を変換できる訳だ。

これを外国は、言葉の新しい展開と見る。
言葉と気分の交換可能性、
これを用いて、交換可能化することで、言葉が簡潔明瞭になる。

ここに文章と意味が変換可能となり、
自分の精神を治療する試みが、自己治療となる。
これが記号の消費である。

例えば、孤独を消費することで、魂を揺らすことが出来る。
するとここに魂を安らかに出来る。
文章が意味になったのである。

*。
村上春樹の意識はパラレル・ワールドである。

よき心地を表に、悪い心地を裏にしまう。
これは仏教や儒教の方法だ。

この方法の問題は孔子は知っていた。
このやり方をすると、悪党に良き心地で、仕えてしまうのだ。

パラレル・ワールドは嘘や妄想でしかない。
東洋はパラドックスに嵌まって出られなくなった。
これが東洋の暴力体制である。

村上春樹もここに嵌まった。

*。
ここで指摘しておきたいことは、
パラレル・ワールドは、病理であり、退廃であることだ。

この治療の試みが、治療にならないのだ。

ここに永遠の村上春樹が現れる。
人を中毒させて仕舞う。
その自己の消費は、嘘や妄想であり、自己否定の肯定となる。

0 件のコメント: