Freedom and the justice are the murder-robberies.
If kinematic pair sentence is made, it becomes it so.
It is a table, a back, a words and actual intention as for this, and,
after all, it can be said an uncertainty phenomenon of the subject
and the predicate the excuse and the fact.
The subject disappears when the predicate disappears, and it stands
in the predicate when the subject and the predicate stand in
[ruikotoha] and ..uniting into one.. subject.
[Dagara] sentences are made from the subject and the predicate.
*。
It by there is no subject predicate in the Japanese culture
I was unnecessary because it accepted to nature and the truth.
It is a translation that this becomes a mammoth culture in modern days.
*。
Therefore, it is necessary to see the person think in the kinematic
pair.
It is because there is an uncertainty during the idea and the action.
*。
Though the theory reason pursued the true, the good and the beautiful
The relation for consideration, existence, and the action was not
thought.
It is an incompleteness theorem of Goedel that pursues this and an
equilibrium theory of Nash.
That is, it was recognized that between phenomena of sentences and
the realities, there was an uncertainty.
It is a translation that this becomes structural reason.
*。
The negative feedback is to relate the phenomenon to the idea when
thinking so.
The world is seen in three dimensions of the idea, existence, and the action
and it is related.
The person can exceed the reality standing in god's standpoint in this and it
be exceeded to do the conviction lynching.
*。
Then, freedom and the justice :.
Having done the conviction lynching understands the reality as the
person stands in god's standpoint.
That is, freedom and the justice are the murder-robberies.
*。
The aspect that sees the reality on disappears if standing in structural reason.
The theory reason became the god of the reality, and did the
conviction lynching.
The theory reason was an aspect that looked down on the reality.
That is, nature is killed and operated.
There is no nature there.
A versatile feeling that this killed the god, and it is only a
delusion and exists.
自由と正義は強盗殺人である。
対偶文を作るとこうなる。
これを表と裏、建前と本音、言い訳と事実、
結局、主語と述語の不確定性現象といえる。
主語と述語が一つになるいことは、
主語に立つと、述語が見えなくなり、
述語に立つと、主語が見えなくなる。
だがら文章は主語と述語で作られる。
*。
日本文化に主語述語がないことは、
自然とありのままに受け入れていたから必要なかった。
これが現代ではマンモス文化になる訳だ。
*。
だから人が考えてやることは、
対偶で見なくてはならない。
考えと行動の間に不確定性があるからだ。
*。
理論理性は真善美を追求したが、
意識と存在と行動の間の関係を考えなかった。
これを追求したGoedelの不完全性定理やナッシュの均衡理論だ。
即ち、文章と現実の現象の間に、不確定性があることを認識した。
これが構造理性になる訳だ。
*。
こう考えると、負帰還は、
現象と思考を関係付けることだ。
思考と存在と行動の三次元で世界を見たり関わることだ。
これで人が神の立場に立って、現実を断罪リンチすることを超えられる。
*。
すると自由と正義は、
人が神の立場に立って、現実を断罪リンチしていたことが分かる。
即ち、自由と正義は強盗殺人である。
*。
構造理性に立てば、現実を上から見る視点は消える。
理論理性は、現実の神となって、断罪リンチしていた。
理論理性は、現実を見下す視点だった。
即ち自然を殺して操作することだ。
そこには自然はない。
これが神を殺した万能感であり、それは妄想でしかない。
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