2009年2月11日水曜日

oscillation of vice

The word is a monopole, and the phenomenon is a dipole.
As for good, there is no evil in the word.
However, there is an element of evil even if it is said good by the
reality.

The meaning of sentences and the meaning of the reality are quite different.

*。
Practicing freedom and the justice seems to achieve it.

However, this is to attack the reality by freedom and the justice.
It is made to have settled to one, and the reality is resolved by
freedom and the justice, and the world of freedom and the justice is
made.

It is a delusion in word well-done [ruga] and the reality.
Harmony is rather destroyed, and thief [shitakotoda] from nature.

How does the stolen nature correspond?
Person's mind is made incoherent, and the disruption of nature
becomes pollution.

*。
The industrial civilization and the law-abiding country
It is a murder-robbery palace built naturally.

It was ,in a word, a prison.
A comfortable prison was established.

The person was made the brute, the devil, and a hungry demon.

It brute, devil, and the hungry demon's is happiness and impression that it is
here.

It doesn't touch the mind.
An unpleasant mind was destroyed.

It is the world that might not be filled.
It is ,in a word, comfortable life of the prison.

*。
Why was such the world approved?

The word is a subject, and the reality is a predicate.

That is, the reality was destruction of nature to freedom and the
justice.
That is, freedom and the justice were the murder-robberies.

*。
Freedom and the justice are words, and the murder-robbery is the realities.

Consideration that brings this together in one is structural reason.
The theory reason is actually a delusion.

*。
This is an uncertainty of the uncertainty of the subject and the
predicate, that is, word and realities.

When the subject was done, the predicate was able to be done.

The reality was not seen by the uncertainty of the following description of the
capital word.

*。
The word and the reality are the same as the theory reason.
It is structural reason to have recognized this difference.

A new civilization here started.

*。
The Japanese culture knew it.

The person's may being to do naturally
1.Sunshiny is improved.
2.Ventilation is improved.
3.The drainage is improved.

However, government Japan and the world's having done :.
1.Person's mind is burnt up.
2.It is killing of the life in the world.
3.Nature was deprived and carried out.

Here was a civilization prison.
It entered willingly.


言葉はモノポールで、現象はダイポールである。
言葉で善といえば、悪は入っていない。
だが現実で善といっても、悪の成分が入っている。

文章の意味と現実の意味は全く違う。

*。
自由と正義を実践するといえば、実現しそうに思える。

しかしこれは、自由と正義で現実を攻撃することだ。
一つにまとまったことを、
現実を自由と正義で分解し、
自由と正義の世界を作ることだ。

言葉上出来るが、現実では妄想だ。
却って調和を破壊し、
自然から泥棒したことだ。

盗まれた自然はどう対応するか。
人の心を支離滅裂にし、
自然破壊は公害となる。

*。
産業文明や法治国家は、
自然の中に作った強盗殺人御殿だ。

つまり監獄だった。
快適な監獄を作った。

人を畜生・鬼畜・餓鬼にしていた。

ここにあるのは畜生・鬼畜・餓鬼の幸福や感動だ。

それは心に触れていない。
いや心を壊した。

それは満たされることのない世界だ。
つまり監獄の快適な生活だ。

     *。
こんな世界が何故成立したのか。

言葉は主語で、現実が述語だ。

即ち、自由と正義は、現実のは自然の破壊であった。
即ち、自由と正義は強盗殺人であった。

*。
自由と正義は言葉で、強盗殺人は現実だ。

これを一つにまとめる意識が構造理性だ。
理論理性は、現実には妄想である。

*。
これが主語と述語の不確定性、
即ち言葉と現実の不確定性だ。

主語をやったら述語が出来た。

首都後述語の不確定性で、現実が見えなかった。

*。
理論理性に言葉と現実は同じだ。
この違いを認識した構造理性だ。

ここの新型文明が始まった。

*。
日本文化はそれを知っていた。

人が自然にやっていいことは、
1.日当たりを良くする。
2.風通しを良くする。
3.水はけを良くする。

だがお上日本や世界がやったことは、
1.人の心を焼き尽くし、
2.世界の命を殺し尽くし、
3.自然を奪い尽くした。

ここは文明刑務所だった。
自ら進んで入った。

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