The person has three elements (existence, and the action, and the
idea).
It has historically entered the chaotic system as the horizontal
element a faction, an absolute stochastic system, and now if this is
assumed to be a vertical structure.
*。
The chaotic system confuses the victim and the assailant, is a pell-
mell the cause and the result, makes to the criminal by everyone, and
is a disturbed guy.
It was of whether in Plato and Murasaki Shikibu's ages.
However, it approaches in high-speed, in a high density, and high
accuracy now.
Person's ability doesn't correspond to it.
It is not possible to process it.
It was in old times, too.
In the difference, populous is a big difference.
The small scale, a large scale, and it are different.
*。
Considering it is suitable now ..newton space and the stochastic
process.. as chaos.
In the chaotic system, the fixed point and the significant point of the living
space become problems.
It is good and it is immovable when saying it is invariable and changeable
invariable from the universe.
*。
When I was universal, and it became socially invariable, it finally
became me as mental immobility.
It lives in these at the same time.
*。
There was this in the age of The Tale of Genji.
It was done now, and, however, it was not selfish.
*。
There was no selfishness though chaos was consideration of modern
people.
*。
The modern people's consideration
In the world who everyone is a criminal and is the disturbed guy, the
self as the fixed point is established.
There is a nation that doesn't do it.
*。
It is depth, an area, height, and there is a difference it to have
done in The Tale of Genji age.
It is small-scale in old times, and large-scale now.
*。
Self in the large-scale present age world and development of society.
Spiritual world is the same though the means of personal computer is different.
This is immobility and a uniqueness problem in the universality invariance.
*。
Industry and the nation become obstructive ..this...
You only have not to be related even in case of being.
It is a nation and industry not to do it.
*。
Iraq War is a problem of self-assertive of the nation.
Banking problems are problems of self-assertive of industry.
It is a problem of occurring because they do not know suitability.
*。
It cannot be processed to exist and to live when self-assertive and falls.
The person and the society broke because of the maximization of the
profit and efficiency.
The wrist cut and the suicide were caused.
Iraq War is the United States wrist cut, and the finance crisis is a
suicide problem of the United States.
Money and power were satan's cakes.
*。
That is, it is made to kill and wound me and the person, to get to
the chair, and to commit suicide.
It is a problem of depending on money and power.
Hereafter, an independent thing will be person's way of life.
*。
Man and the human race were children.
It grows up now.
That is, it becomes independent of money and power.
This is modern people and a problem of the world of the present.
人は存在すること、行動すること、思考することの三成分を持つ。
これを垂直構造とすれば、
歴史的に、水平成分として、
絶対系、確率系、そして今カオス系に入ってきた。
*。
カオス系は、被害者と加害者が入り乱れ、
原因と結果がごちゃ混ぜであり、
皆犯罪者にしてキチガイである。
プラトンや紫式部の時代になかったかといえば、あった。
だが今は高速度・高密度・高精度で迫ってくる。
それに人の能力が対応しない。
処理不能である。
それも昔はあった。
違いは人口の多さが大きな違いだ。
小規模と大規模、それが違う。
*。
ニュートン空間、そして確率過程、
現在はカオスとして意識することが適当だ。
カオス系では、生活空間の不動点や特異点が問題となる。
普遍から不変、そして可変である不変と言ったらいい不動だ。
*。
自分が普遍であったころ、
社会的に不変となった時、
遂に精神的不動性としての自分となった。
これらを同時に生きる。
*。
源氏物語の時代にもこういうことはあった。
今もそれをやるのであって、
だがかってなかったことではない。
*。
カオスは現代人の意識であるが、
かって無かったことではない。
*。
現代人の意識は、
皆犯罪者でありキチガイである世界で、
不動点としての自己を確立することだ。
それをさせない国家がある。
*。
それは源氏物語時代でもやっていたことだが、
深さや広さや高さで違いがある。
昔は小規模、今は大規模だ。
*。
大規模現代世界での、自己や社会の展開。
パソコンといった手段は違うが、精神世界は同じだ。
これが普遍性不変性の中での不動性と特異性問題だ。
*。
産業や国家はこの邪魔になる。
あっても関わらなければいい。
それをさせない国家や産業だ。
*。
イラク戦争は国家の出過ぎの問題だ。
金融問題は産業の出過ぎの問題だ。
それらは適当を知らぬから起きる問題だ。
*。
存在や生きることを出過ぎると処理不能に陥る。
利潤や効率の最大化で、人も社会も壊れた。
リストカットや自殺を起こした。
イラク戦争はアメリカのリストカットであり、
金融危機はアメリカの自殺問題だ。
金と権力は、悪魔のお菓子だった。
*。
即ち、自分や人を殺傷して、
死刑になって、
自殺させて貰う。
金や権力に依存する問題だ。
これから自立する事が、人の生き方だ。
*。
人間や人類は子供であった。
今大人になる、
即ち金や権力から自立する。
これが現代人と現代世界の課題だ。
0 件のコメント:
コメントを投稿