2008年12月24日水曜日

structure of present age

In the study art, there are the one and 2 though it is related to it.

With the pleasure with study
There is pleasure to which the community that it establishes is
related.

Even the television : with the program.
There is pleasure that consumes it together happily.

It is not the one.
Laughter, pleasure, and various sounds are put there regardless.
It rises somehow, and the frustration is consumed happily.

*。
This complex
Do you think the act of counterfeiting impression irreverently?
Do you think the new world where a lot of small happiness large-scale
accumulated?

Is genuine impression assumed to be a narrow-minded or is it thought
the imitation impression to be a big mind?

The complex of this both was able to be done.

*。
However, the world cannot be recognized.
What has occurred is not understood.

The world exceeded the intellect.
The person is dragged about.

I have disappeared.

Be this will a self-sense of loss and emptiness?

*。
Emptiness and the loss also are happily consumed.

Will it be a new way of life?

*。
Being possible to say here
The system changed from a moving concentrated system into the
distributed moving distribution type.

From the concentration and impression systems to the distribution
impression system.
Accumulation of one big pleasure and a lot of small pleasure.

Pleasure is torn up.
Both coexist criticizing the other party.

This world might be integral.
No one knows.
May I not know?

*。
It coexists mutually criticizing the other party.

The enemy can do by himself/herself, this is attacked, and it lives.

Then, this is schizophrenia and cancer.
It is understood that both get up in the same mechanism.

*。
The age when it lives in health ends.
It enters the age when it lives in the sickness and the trouble and
is certain.

This is called richness.

It is the world of real existence and the root frustrations.
It seems to be good when saying it is existing dissatisfied.

*。
Modern people live in the real existence dissatisfaction.

It is possible to say so certainly.

*。
The Lane method to live in breaking the Batoson method and it that
happily consumes the real existence dissatisfaction here is confirmed.


The former sees the destruction of the world the escape and the latter to
introversion.

The present age was torn up by two people.

When hypocrisy and cheating of the imitation self act mutually, it sees it.

*。
The whole disappeared.

There are two parts over which it mutually fights.

It will live in contention because it lives in remaining.
This is certain.

*。
Both are even numbers if it often thinks.

Then, it can be said that optimization of both is a problem.

How is it done?
The person can do nothing but live respectively.

The present age when it is done thought and the present age might be
the philosophies.
Both are optimized with the philosophy making it.

This is a structure of the new world.

*。
Then, it can be said that the age of the civilization and the nation ended.

*。
The Batoson method is egoism when thinking so, and the Lane method is
a love method.

*。
The Batoson method starts harming the Lane method, and the Lane
method be both effective.

This is exactly a world of the present.

*。
The United States indulges to the egoism, and it drives recklessly.

It is Europe that coexists with this.

The United States is Shite, and Europe is Waki.

This scenario should be a renunciation of war.
Advancement and harmony return negatively by this, and it stabilizes.


*。
It is a present age that only the philosophy is recognized, and
treatable.
This is a modern existence structure.


学問芸術には、そのものとそれに関わるものの二面がある。

学問そのものの喜びと、
それが作る共同体の関わる喜びがある。

テレビでも番組そのものと、
それを一緒に楽しく消費する喜びがある。

そのものでなく、
そこに笑いや喜びやもろもろの音を関係なく入れる。
なんとなく盛り上がり、
欲求不満を楽しく消費する。

   *。
このコンプレックスを、
感動を偽造する不遜な行為と見るか、
たくさんの小さい楽しさの大規模集積した新世界と見るか。

本物の感動を狭量とするか、
贋物感動を大きな心と見るか。

この両者のコンプレックスが出来た。

*。
だがその世界を認識することが出来ない。
何が起きているのか、分からない。

世界が知性を超えた。
人が引きずり回されている。

自分が無くなってしまった。

これが自己喪失感と空虚さだろうか。

*。
あたかも空虚や喪失を楽しく消費しているようでもある。

新しい生き方だろうか。

   *。
ここで言えることは、
感動の集中系から、分散した感動の分布形にシステムが変わったことだ。

集中感動系から、分布感動系へ。
大きな一つの喜び、そして小さいたくさんの喜びの集積へ。

喜びが切り裂かれ、
両者が相手を非難しつつ共存する。

この世界は一体なんだろう。
誰も知らない。
知らなくていいのか。

*。
互いに相手を非難しつつ共存する。

自分の中に敵が出来、
これを攻撃して生きる。

するとこれは統合失調症やガンだ。
両者は同じ仕組みで起きることが分かる。

   *。
健康を生きる時代が終わり、
病気や障害を生きる時代に入ってことは確かだ。

これを豊かさといっている!

それは実存的根源的欲求不満の世界だ。
実存不満といったらいいようだ。

*。
現代人は実存不満を生きる。

確かにそういえる。

*。
ここに実存不満を楽しく消費するベイトソン法と、
それを打ち破ることを生きるレイン法を確認する。

前者は内向への逃避、後者は世界の破壊に見える。

現代は二者に切り裂かれた。

互いに偽自己の偽善と欺瞞の演技をすると見える。

    *。
全体が無くなった。

互いに争う部分が二つある。

残存を生きることから、抗争を生きることになった。
これは確かだ。

*。
よく考えれば、両者は対偶だ。

すると両者の最適化が問題だといえる。

それをどうやるのか。
人はそれぞれを生きるしかない。

それをやる現代思想や現代哲学だろう。
両者は哲学と作って最適化される。

これが新世界の構造だ。

*。
すると文明や国家の時代は終わったといえる。

   *。
こう考えるとベイトソン法は、エゴイズムであり、
レイン法は、愛の方法である。

*。
ベイトソン法はレイン法に危害を加え、
レイン法は共に生きようとする。

正にこれが現代世界だ。

*。
アメリカがエゴに耽り、暴走する。

これと共存するヨーロッパだ。

アメリカがシテ、ヨーロッパがワキだ。

このシナリオは、戦争放棄でなければならない。
これで進歩と調和が負帰還し、安定する。

*。
哲学だけが認識し、処理できる現代だ。
これが現代の存在構造だ。

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