Shigeru Kashima and day of Yojiro "Lautreamont border transgression and creation"
Ishii of criticism 08・12・21 Tokyo morning newspaper
Let's do the idea experiment simulation based on this thesis.
*。
While holding the enlarged ego
It was super-of the Nishida philosophy and modern ages that spun the
dream of the lust murder of Western Europe as an outlet with cruel
China by a Japanese boy and Kitaro Nishida that there are not
whereaboutss even in China and Western Europe either, hid oneself in
an exaggerated false name of Dainichi this empire, and appealed for
the existence of the self strongly.
The aspect set for this is a border transgression, a creation, and
the dismantlement restructuring can be done.
Groping, the conflict, the hesitation, and the failure to which
Nishida tries signs of an own life even if leaving it are included in
restructuring ,that is, in the creation by dismantle using the
dualism dichotomy of Western Europe and the monism of China and using
unprecedented first person impulse consideration for the effective
use of eyes of Japanese west non-European non-inside country, that is,
world.
It was Nishida philosophy, and super-of modern ages.
*。
Wasn't it the Pacific War that achieved this dream?
The war was a process of doing the destruction dismantlement as for
Chinese thought of the world conquest thought and China in Western
Europe, and the war ..human race target like a renunciation of war
and happy abandonment, etc... crystallized.
*。
It dreamt exactly about a Japanese boy, and the lust murder actually
drove recklessly, it ..hegemony thought.. crossed the border, and the
Arcadia village of the new breed of a renunciation of war and happy
abandonment was discovered.
If it was not Western Europe, the renunciation of war created the
world who it was China, Japan, it was man, and was not the human race.
*。
The becoming it super-ecriture of modern ages
It ate Western Europe and China from the inside, the broken first
person impulse consideration was involved, and the creation of others
by the border transgression of the civilization not intended to
create the self who became it.
*。
In the first person impulse consideration,
It is possible to do by being able to do what and not doing what.
A renunciation of war and happy abandonment are achieved only here.
Human race's new world was opened here.
*。
The lust murder of the dream of a Japanese boy actually killed the
world conquest thought.
No one knows it as there was not what either because it put it.
It does without knowing.
This is a trait of the first person impulse.
*。
The first person impulse consideration dismantled, and created the world again.
The first person impulse was a carrying over theory.
No one knows, and the new world is being created.
Consideration that can see this is structural reason.
鹿島茂・評「ロートレアモン 越境と創造」石井洋二郎 毎日08・12・21東京朝刊
この論文を元に思考実験シミュレーションしてみよう。
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肥大した自我を抱えながら、
中国にも西欧にも居場所のない日本少年・西田幾多郎が、
捌け口として、残忍な中国と西欧の快楽殺人の夢想を紡ぎ、
大日本帝国という大げさな偽名に隠れて、
自己の存在を強烈にアピールした西田哲学や近代の超克であった。
このために設定された視座は、
越境と創造であり、
解体再構築ということも出来る。
解体は西欧の二元論二分法、中国の一元論を、
日本人の非西欧非中国という眼を有効に使い、
即ち、世界に類のない一人称衝動意識を使い、
再構築、即ち創造は、
西田が自らの生の痕跡を残そうと試みる、
模索・葛藤・逡巡・挫折を包含する。
それが西田哲学であり、近代の超克であった。
*。
この夢想を実現した太平洋戦争ではなかったか。
戦争は、西欧の世界制覇思想や中国の中華思想を、
破壊解体する過程であり、
戦争は、戦争放棄や幸福放棄という人類目標を結晶した。
*。
正に日本少年の夢見た、快楽殺人は現実に暴走し、
ヘゲモニー思想を越境し、
戦争放棄や幸福放棄の新人類の桃源郷を発見した。
戦争放棄は西欧でもなければ、中国でも日本でも、
人間でも人類でもない世界を創造した。
*。
近代の超克なるエクリチュールは、
西欧や中国を内側から食い破る一人称衝動意識を内包していて、
他者なる自己を創造する、
意図せざる文明の越境による創造であった。
*。
一人称衝動意識では、
絶対矛盾を自己同一化でき、
何事もなすことが出来るし、
しかも何事もなしていないようにして行うことが出来る。
ここにしか戦争放棄や幸福放棄は実現しない。
ここに人類の新しい世界が開かれた。
*。
日本少年の夢想の快楽殺人は、
世界制覇思想を現実に殺した。
何事もなかったようにやったので、
誰もそれを知らない。
知らずにやる、
これが一人称衝動の特色でもある。
*。
一人称衝動意識は、世界を解体し、再創造した。
一人称衝動は、繰り込み理論でもあった。
誰も知らず、新世界は創造されつつある。
これを見ることの出来る意識は構造理性である。
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