2008年12月10日水曜日

third person is total and first person is part

Let's think about Einstein's paradox.

Isn't there moon if the moon is not seen?
This points out the difference between the first person and the third person.

In the first person, there is no moon if the moon is not seen.

However, there is the moon in the third person.
This is a difference of the fact and the truth.
This is a difference of the fact and the truth.

*。
The Japanese impulse race exists in the first person.

There is no third person in the impulse.

*。
Let's enumerate the exercise.
The Nanjing problem and the comfort woman problem
It doesn't exist as a problem of the first person.

The moon : because the reason that not is if it doesn't see.
The Japanese impulse race stands here.

Therefore, there were neither a Nanjing problem nor a comfort woman problem.

*。
However, this exists in the third person world.

The Japanese who exists in the first person doesn't have the problem.

*。
The truth doesn't exist, and be alive in the Japanese in the world only of the
fact.

*。
It is an empty body theory this, a structure theory of the midair,
and a part ..whole.. theory.

*。
The whole exists in the third person, and doesn't exist in the first person.

*。
For the Japanese, it becomes manning the same ..all human races...

This is a humanity appearance as which you and I are the same.

However, the hierarchical relationship is here.

*。
Mars and the spirit of the war dead are different.
There is a difference of the case when becoming a god if everyone
dies though it is good.

Everyone says the same as there is a difference.

This is the entire partial logic that not is.

This is an impulse.

*。
The whole is a part, and the part is the whole.

This is an impulse.

Though there are the whole and a part in the word
The meta consideration of the word is not formed.
That is, it is in the word and there is no whole in consideration
even if it is.

*。
However, it makes that it is by short-circuited of the complete
recovery and the part when this is used in consciousness, and do not
exist in the world where the whole and the part are identified.

This is a Japanese imagination culture.
The complete recovery and the part are assumed to be a hologram, and
the holography is made.

It is cool Japan.
The world of the beauty in Western Europe without is made.

However, if the meta is not considered, it becomes frenzied.

*。
It is an angel and frenzy is a single differrence.
It is Japan with which the frenzy of government Japan and the genius
in cool Japan cohabit.

First person and third person
It is this Japanese system that exists together.

Japan can understand that they understand and use the first person
and the third person.
Hereafter, the genius appearance will be demonstrated.
It is a Japanese culture.

Government Japan might have been frenzy.


アインシュタインのパラドックスを考えよう。

月を見なければ月はないか。
これは一人称と三人称の違いを指摘している。

一人称では、月を見なければ月はない。

だが三人称では、月はある。
これが事実と真理の違いである。
これが事実と真実の違いである。

*。
日本衝動民族は、一人称に存在する。

衝動性に三人称はない。

   *。
例題を挙げよう。
南京問題や慰安婦問題は、
一人称の問題としては存在していない。

月は見なければない訳だから。
日本衝動民族は、ここに立つ。

従って南京問題も慰安婦問題もなかった。

*。
だが三人称世界にはこれは存在している。

一人称に存在する日本人には、問題自体存在していない。

*。
日本人には真理は存在せず、事実だけの世界に生きている。

      *。
これが空体論であり、中空構造論であり、
全体なき部分論である。

*。
全体は三人称に存在し、一人称に存在していない。

*。
日本人には、人間人類皆同じとなる。

あなたも私も同じ、これが人情世間体である。

だがここに上下関係がある。

  *。
軍神と英霊は違う。
皆死ねば神になるといいながら、
格の違いがある。

違いがありながら、皆同じという。

これが全体のない部分論理だ。

これが衝動性だ。

*。
全体も部分であり、部分も全体である。

これが衝動性だ。

言葉に全体と部分はあるが、
言葉のメタ意識は形成されていない。
即ち言葉に全体はあっても、意識にはない。

*。
だがこれを自覚して使うと、
全治と部分をショートし、
全体と部分を識別する世界にないことを在らしめる。

これが日本イマジネーション文化だ。
全治と部分をホログラムとして、
そのホログラフィーを作る。

それがクールジャパンだ。
西欧にはない美の世界を作る。

だがメタ意識がないと、狂気となる。

*。
天使と狂気は紙一重、
お上日本の狂気と、クールジャパンの天才が同居する日本だ。

一人称と三人称、
この混在した日本システムだ。

一人称と三人称を分かって使うと日本が理解できる。
これから天才振りを発揮するかも知れない。
それが日本文化だ。

お上日本は、狂気であったといえるだろう。

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