2008年12月5日金曜日

Japan is not permitted to criticize

Japan is a good country that should boast.
It is necessary to stand here, and to start here.

Then, considering the problem of Japan, and improving this become
negative of a Japanese nation.

That is, improving it of the problem becomes impossible.

*。
Unpleasant such a thing is not said.
The problem cannot be permitted to be commented.

It is assumed to be a problem to assume that there is no unpleasant
problem.
Isn't there even problem ..cannot recognition.. if it starts from the
country that should boast?

Problem that is not problem
That is, it is assumed work not working.

*。
I will see the Pacific War by thinking.

Powers are attacked.
What is this problem?
It is necessary to punish no idea of this, and the blasphemy of Japan.

Being understand in the future
The reality is not recognized when starting from the country that
should boast of Japan.

That is, it lives in the daydream and the delusion.

*。
If you do the reality theory
The person who points out a bad point and the person who says a good
point should engage and it study hard.

However, the problem is not recognized the problem when standing in
the self-torment criticism.

*。
It comes to be convinced that I became a beautiful person, too, and
never to polish the person because Japan is made beautiful if
standing in the Jane Austin discussion.

It hangs in crushing, and the problem doesn't become a problem the
person who criticizes this.

That is, the self-torment historical view critic cannot be criticized.

*。
In a word, the war critic was excluded in the Pacific War.

This was assumed to be natural as national unity.

In a word, it oscillated.
That is, it became a delusion.

*。
It was a delusion to which the Pacific War was held by the reality.

The delusion is an overwork defeat where it died.

*。
It is understood that the self-torment historical view criticism stands in the
delusion.

This keeps insisting on overwork until dying.

It keeps doing the conviction lynching standing from the dissenter in
a word in god's standpoint.
Until ..overwork.. dying.

How should I do to graduate from such an idea?
When it is good for the impulse, it is possible to become it neither
as a whole though there.

*。
That is, it is assumed the entire partial.

That is, logic can do nothing but be put, and it escape from the impulse.

It is understood to be of the impulse in the state of the prisoner.

*。
Prisoner of impulse, slave of impulse, and domestic animal of impulse
It is not possible to go out when wisdom that knows oneself is
acquired.

It knows the difference between the fact and the truth, and an
ability ..truth.. surmisable is necessary for it from the fact.

That is, knowledge is used by the mind.
It is understood that there is no mind in the impulse.


日本は誇るべき良い国であって、
ここに立ち、ここから始めなくてはならない。

すると日本の問題点を考え、これを改善することは、
日本国家の否定となる。

即ち、問題点の改善不能となる。

  *。
いやそんなことは言っていない。
問題点をあげつらうことが許せない。

いや問題点がないとすることを問題とするのだ。
誇るべき国から始めるなら、問題さえ認識できないではないか。

問題でない問題、
即ち仕事しない仕事をとする。

*。
太平洋戦争を考えて見よう。

列強を攻撃する。
この問題点は何か。
これを考えず、日本の冒涜したことを制裁せねばならない。

これから分かることは、
日本を誇るべき国から始めると、
現実が認識されない。

即ち、白昼夢や妄想を生きてしまう。

  *。
現実論をやれば、
悪い点を指摘する人と良い点をいう人が、
噛み合って切磋琢磨しなくてはならない。

だが自虐批判に立つと、
問題を問題と認識されない。

*。
ジェイン・オースティン議論に立つと、
日本を美しくするあまり、
自分も美しい人になったと思い込み、
その人を磨くことがなくなる。

これを批判する人を潰しに掛かり、
問題が問題にならない。

即ち、自虐史観批判者を、批判することが出来なくなる。

*。
つまり太平洋戦争において、
戦争批判者を排除した。

これを挙国一致として当然とした。

つまり発振した。
即ち妄想となった。

 *。
太平洋戦争自体現実で行われた妄想だった。

妄想が過労死した敗戦だ。

*。
自虐史観批判は、妄想に立つことが分かる。

これは過労死するまで主張し続ける。

つまり反対者を神の立場に立って、断罪リンチし続ける。
過労死するまで。

こういう考えを卒業するにはどうしたらよいか。
衝動性にはいいとこともあるが、
全体としてもともになれない。

*。
即ち、部分的よさを全体とする。

即ち論理を入れて、衝動を脱出するしかない。

衝動は囚人状態であることが分かる。

*。
衝動の囚人、衝動の奴隷、衝動の家畜、
自分自身を知る知恵を身につけねば、出られない。

それには事実と真実の違いを知り、
事実から真実を推測できる能力が必要だ。

即ち、知識を心で使うことだ。
衝動には心がないことが分かる。

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