2008年7月1日火曜日

contraposition structure and law

iven number=contraposition

Do you start though frighten beauty?
Hidekazu Yoshida「Eternal hometown?Night」

Frightening it starts when this is obtained for beauty.

*。
There is a poison in the beautiful one.

Everyone is to know.
However, the beautiful one is requested.

*。
The Tale of Genji is a theory related to the man and woman.

People who request love
The world of spook's Bats doing and the bullying killing there.

*。
Beautiful Japan
The Dainichi this empire that starts to say this
Does it go to the bullying killing in the world, and was not bullying
killed?

There was a prime minister who had said beautiful Japan.
After half a year, bullying me might been killed.

*。
Pol Pot was man of letters France who loved Lambeau and Verlaine.

The massacre that decreased the population sharply was started when
becoming the authority of the nation.

It is because a beautiful realizing as the nation was opened.
Because it had neither the self nor the property, training that threw
away all worldly thoughts was done.

*。
The Dainichi this empire also
To establish beautiful Japan
Was not training that excluded all things not beautiful done?

*。
Human race's boast and the United States.
The United States that had started to say this began to roll on the slope, too.


*。
The even number of beauty is frightened.

A true even number is a disinformation.

The even number of good is dirty.

*。
The even number is not seen in the one to request the true, the good
and the beautiful.

From the world to it is because true, the good and the beautiful is stolen

*。
However, Niseacshuu begins to collect in the opposite bank.

In this shore, the true, the good and the beautiful and the
equinoctial week are Niseacshuu.
It is an one of both set and a reality.

*。
Realizing has the idea that even I only have to be good.

The true, the good and the beautiful is an idea that even I only have to avoid
it.

It indulges to the desire that only I am good, and an unpleasant
desire is pressed against the other party.

*。
The true, the good and the beautiful and realizing were egoism, and
the methods of pressing the unpleasantness against others and the
world in the desire that only we are good.

*。
It is a present age when egoism reached critical limit.

The religion, morality, the nation, and administration of justice reached
critical limit.

Civilization limit and marginal profit
Does healing renew this there?

*。
The marginal profit pursuit is stopped.


美は恐ろしいものの始まり?
吉田秀和「永遠の故郷-夜」

美を求め、これを手に入れると、
恐ろしいことが始まる。

               *。
美しいものには毒がある。

誰でも知っていることだ。
だが美しいものを求める。

*。
源氏物語は男女関係論でもある。

愛を求める人々、
そこは物の怪の跋扈し、いじめ殺しの世界だった。

*。
美しい日本、
これを言い出した大日本帝国は、
世界をいじめ殺しに行って、いじめ殺されたのではなかったのか。

美しい日本を言った総理がいた。
半年後には自分をいじめ殺してしまったのではないか。

            *。
ポルポトは、ランボーやヴェルレーヌを愛したフランス文学者だった。

国家の第一人者になると、
人口を激減する大虐殺を始めた。

国家としての美しい悟りを開くためだったのだろう。
自己も財産も持たないために、
雑念を一切捨てる修行をしたのだ。

*。
大日本帝国も、
美しい日本を作るために、
美しくないものを一切排除する修行をしたのではなかったのか。

*。
人類の誇り、アメリカ。
これを言い出したアメリカも、坂道を転げ出した。

             *。
美の対偶は、恐ろしいもの。

真の対偶は、ガセネタ。

善の対偶は、汚いもの。

*。
真善美を求めるものには、
その対偶が見えない。

世界から真善美を盗み出しているからだ。

*。
だが偽悪醜が、対岸に溜まりだす。

此岸は真善美、彼岸は偽悪醜。
両者ワンセットで現実。

               *。
悟りは自分さえ良ければいいという考えだ。

真善美は自分さえよければいいという考えだ。

自分だけいい思いに耽って、
相手にいやな思いを押し付ける。

*。
真善美も悟りも、エゴイズムであり、
自分たちだけいい思いにあって、
他人や世界に不快を押し付ける方法だった。

                 *。
エゴイズムが限界に達した現代だ。

宗教も道徳も、国家も司法も、限界に達した。

文明限界、限界利益、
そこに癒しは、これを改めるだろうか。

*。
限界利益追求をやめることだ。

0 件のコメント: