In natural Shintoism, the soul is admitted in all things.
Is it here it is what discrimination?
The foreign body is excluded to the handicapped person and the criminal.
They are treated as a thing without the soul.
*。
Then, the soul also includes a good soul and a bad soul.
It is neither, nor, and no soul any longer.
*。
The soul is admitted in all things when it is convenient.
The soul withdraws when it is inconvenient.
The soul becomes very.
*。
It is understood that the impulse principle exists ahead of the soul.
The impulse precedes the soul and humanity.
The soul is a possibility of being not able to exist and making the
impulse.
Or, the impulse is a possibility of not being possible to exist of
doing as for the soul.
That is, contradicted self-identity of the soul and the impulse absolutely.
*。
It is understood that natural Shintoism doesn't consist.
The soul is in all things, and this is a quibble.
It is transient existence approved to the impulse.
*。
It is unquestionable if it uses it like being transient.
It becomes frenzied if it decisively uses it.
That is, natural Shintoism is a delusion.
自然神道では、万物に霊魂を認める。
ここに何で差別があるのか。
障害者や犯罪者は、異物排除される。
彼らは霊魂のない物として扱われる。
*。
すると霊魂にも、いい霊魂と悪い霊魂がある。
だとするとそれは、もはや霊魂ではない。
*。
都合のいい時は、万物に霊魂を認める。
都合が悪いと、霊魂は引っ込む。
霊魂は都合次第でどうにでもなる。
*。
霊魂の前に衝動原理が存在することが分かる。
衝動が霊魂や人情に先立つ。
霊魂は衝動を存在不可能にする可能性である。
或いは、衝動は霊魂を存在不可能のする可能性である。
即ち、霊魂と衝動の絶対矛盾的自己同一性。
*。
自然神道は成り立っていないことが分かる。
万物に霊魂あり、これは屁理屈だ。
衝動に成立する、はかない存在だ。
*。
はかないまま使えば問題ない。
断固と使えば狂気となる。
即ち自然神道は妄想である。
0 件のコメント:
コメントを投稿