2008年7月18日金曜日

real and imitation

Real thing and imitation
It is easily discernible in the Nobuo Orikuchi thought.

The real thing is entering of the soul to be alive.
The imitation is what without the soul to have died.

*。
Then, the present age is an age when the real thing disappears, and it lives in
the imitation.

It dies if the real thing to be alive is requested.

It is possible to live a lot by a lot of dying though the mind is not
filled if it lives in the income, consumption, and the desire.

*。
It is an age of satisfactory that doesn't satisfy the mind only of the body.

It is in no stop, that is, double bind though want to be stopped by
me.

It is killed when trying to live in the mind, and if the soul is
killed, it is possible to live.

*。
The rich world of thing in which it died.

The thing and the mind have been twisted.
However, optimization is possible here.

It is not captured to the financial influence power not to be
captured to the thing.

*。
It is possible to live in the mind if going to be killed.

They are these people, and they are truancy permanent part-timer.

It is understood that they are genuine people.

The present age is a spirit, a soul, and an age of the development of the mind.


*。
It is understood that the growing popurality of late marriage and the change to
the single are phenomena to request the mind and the soul.


ホンモノとニセモノ、
折口信夫思想で簡単に見分けがつく。

ホンモノは、魂の入った生きているもの。
ニセモノは、魂の入っていない死んだもの。

*。
すると現代は、ホンモノが消え、ニセモノを生きる時代だ。

生きている本物を求めれば、死んでしまう。

所得・消費・欲望に生きれば、
心は満たされないが、
沢山死んで沢山生きることが出来る。

*。
心の満足がない、体だけの満足の時代だ。

止めたいが止められない、
即ち、ダブルバインドに掛った。

心を生きようとすると殺され、
魂を殺されれば生きられる。

         *。
物の豊かな死んだ世界。

物と心が捩れた、
だがここで最適化は可能だ。

物に捕らわれない、
金権力に捕らわれない。

*。
殺されに行けば、心は生きられる。

この人たち、登校拒否フリーターだ。

彼らは、ホンモノの人であることが分かる。

現代は、精神や魂や心の開拓の時代だ。

*。
晩婚化や独身化は、心や魂を求める現象だと分かる。

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