2008年6月4日水曜日

realizing as society or person

The Lane method
The society starts training all, and it taking things philosophically
as a society.

The Batoson method
The individual starts training, and it riding the wagon.

*。
It seems to be able to say the difference between Europe and the United States
and Japan so.

Both were raised.
Wasn't neither it this empire wasn't Dainichi it nor Pol Pot?

*。
Suffering in everyone
It starts opening realizing as a society.

The suffering realizing is requested alone in Japan and the Orient.

*。
This is a difference of the Lane literature and the Batoson literature.

It appears in the civilization.

*。
Death from overwork lonely death suicide … pollution medical
treatment damage of crops by chemicals massacre … false indictment
capital punishment … Nursing homicide patricide etc.

It doesn't suffer in everyone in Japan.

It is assumed suffering only of the person concerned.

*。
The Lane method
This is assumed to be everyone's problem.
Its deflecting undertakes suffering, and the correspondence
processing is done.

*。
Japan doesn't suffer from the problem in this problem, and it is
assumed that it is not possible to improve it, a person beside the
question embraces each other, and it is warmed each other.

*。
This is egoism.
It is an idea that even I only have to avoid it.

The human nature is made very bad, and this idea very bad is made a
society.

*。
Very bad more than it is originally it is very bad is made.

Very bad doesn't change for a long time.

The quality of very bad is not recognized.

It is possible to do because the brute.


レイン法は、
社会が皆で修行し、社会として悟りを開こうとしている。

ベイトソン法は、
個人が修行し、いい気持ちになろうとしている。

*。
ヨーロッパとアメリカ・日本の違いはこう言えそうだ。

両方を止揚した、
大日本帝国やポルポトではなかったか。

            *。
皆で苦しむことは、
社会として悟りを開こうとすることだ。

日本や東洋では、一人で苦しみ悟りを求める。

*。
これがレイン文学とベイトソン文学の違いだ。

それが文明にも表れている。

           *。
過労死孤独死自殺…公害医療薬害大虐殺…
虚偽告発死刑…介護殺人尊属殺人…。

日本では皆で苦しまない。

当事者だけの苦しみとする。

*。
レイン法は、
これを皆の問題とし、
それそれが苦しみを引き受け、
対応処理する。

*。
日本はこの問題の中で、
問題に苦しまず、
それは改良出来ないとし、
問題外の人が、
抱き合って温めあう。

*。
これはエゴイズムである、
自分さえよければいいという考えだ。

この考えは、人間性を劣悪化し、
社会劣悪化する。

           *。
元々あった劣悪以上の劣悪を作る。

劣悪は昔から変らない。

劣悪の品質を認識しない。

理性がないから出来ることだ。

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