The reality of Japan is always very bad, and, moreover, this is not changed.
Therefore, the person's living :.
A very very bad reality is survived.
This might be a Japanese outlook on the world.
*。
In question : in this idea.
It is assumed that the reality is not changed.
Because this is a violation of the imperfection theorem of Gёdel, it doesn't
approve.
The intention that changes it is abandoned.
As a result, it is not changed more and more.
*。
The cooped-up feeling appears here.
How is it lived through there?
It is a reason that starts putting me in the prison for myself, and becoming a
honor student here.
*。
The cooped-up feeling confines the mind in the dark.
The mind suffers.
How do you live through as not changing this?
*。
I am whipped.
Do you run as much as 40 kilos every day?
*。
Are not you amused this idea somewhere?
Do not think so.
*。
By making it severely to me
The pleasure that can derive there grows, too.
However, isn't the pleasure the one having purposely made it?
May I be originally?
Isn't there impossibility in the setting of the life and life?
*。
The crime becomes person in question and family's responsibilities in Japan.
The responsibility of the society, the nation, and the organization is not
asked.
Death from overwork becomes it in case of the problem of self management.
*。
Isn't there cause in the assumption of this that the reality is not changed?
It is likely not to be able to do this year when I am whipped because of it.
*。
The nation at this time is not made a problem no matter what ..the
result of doing.. it does if not changed.
It becomes national Houdai.
And, even if what occurs, people whip themselves.
*。
As a result, like the Pacific War
Several ten million human races have been massacred.
This substantially :.
It might be healing and be the enjoyment of the whip. own
Death from overwork is done by this logic.
*。
Isn't death from overwork alone healing of the present age Japanese?
It is in such an existence structure and the law.
*。
This is the one that this world is not changed.
It is an event of the result of severely living through the this world.
It might be a result of such an idea.
*。
Severity to self
It is a severity to others.
It is severe with all.
This might be a capital punishment and be a demand of the severe punishment.
Therefore, healing called a severe punishment becomes pleasant more
and more.
*。
The whip and healing called a severe punishment are circles in the same.
Working is leisure.
Bullying is leisure.
*。
With I, others, and the nation
It connects with the intersection severely.
This severity is a denial of the human nature.
*。
Capital punishment and severe punishment
About the severe punishment and the capital punishment, it is the
even number objects to the self.
*。
First of all, I am killed.
Healing is needed more and more.
It others' is capital punishment and is severe punishments, and it is
healing and enjoyment.
This is a structure and a law of present age Japan.
*。
It makes it severely to me.
The soul was occasionally destroyed in the case to become a soul by this.
It might be a difference between the request of healing and the request of the
soul.
*。
The person's being requesting it
Isn't it not a severity but it love?
*。
Society of severe punishment
Severe society with me
Death from overwork is not disliked, and the massacre is not disliked.
*。
In this society,
The crime and frenzy become the normal recovery operation.
The total crime society, the total depression society, the starting
point return movement, and it are the crimes and frenzies.
*。
Crime said my killing, crime that is frenzied, and resists it, and
frenzy.
Abnormality and normality appear as the same phenomenon.
*。
Only the crime is normal.
Only health is a crime.
Paradox of crime
Normality becomes a crime, and the crime becomes healthy.
*。
It is a prisoner that it is not possible to prove in the prison. it is not
possible to decide it
It comes round in a dignified manner paradoxical.
It can do nothing but live by money and pleasure.
日本の現実は、常に劣悪であって、然もこれは変えられない。
従って人が生きることは、
如何に劣悪な現実を、生き延びるかだ。
これが日本人の世界観であろう。
*。
この考えで問題なことは、
現実を変えられないとすることだ。
これはGёdelの不完全性定理違反だから、成立しない。
変える意思を放棄する。
これによってますます変えられなくなる。
*。
ここに閉塞感が現れる。
そこを如何に生き抜くか。
自分で自分を牢獄に入れ、ここで優等生になろうとする訳だ。
*。
閉塞感は、心を闇に閉じ込める。
心は病んでしまう。
これを変えられないこととして、
如何に生き抜くか。
*。
自分を鞭打つ、
毎日40キロも走ることだろうか。
*。
この考えどこかおかしくないか。
そう考えてはならないのだ。
*。
自分に厳しくするほど、
そこに得られる喜びも大きくなる。
だがその喜びは、わざわざ作ったものではないか。
本来なくてもいいことではないか。
人生や生活の設定に無理はないか。
*。
日本で犯罪は本人と家族の責任となる。
社会や国家や組織の責任は問われない。
過労死でも、自己管理の問題だとなる。
*。
これは現実は、変えられないとすることに原因がないか。
それが原因で、自分を鞭打つことしか出来ないのではないか。
*。
この時国家は、変えられないとする結果、
何やっても、問題にされない。
国家はやり放題になる。
そして人々は、何事が起きても、
自分を鞭打つ。
*。
その結果、太平洋戦争のように、
人類の数千万人を大虐殺することをやってしまった。
これが実質的に、
自己に鞭打つことの癒しや楽しみだったのではないか。
この論理で、過労死もする。
*。
過労死こそ現代日本人の癒しではないか。
こういう存在構造と法則にある。
*。
これは、現世は変えられないものだ。
その現世を厳しく生き抜く結果の出来事だ。
こういう考えの結果であろう。
*。
自己への厳しさ、
それは他人への厳しさでもある。
すべてに厳しい。
これが死刑や厳罰の要求であろう
だから厳罰と言う癒しが、
ますます気持ちいいものとなる。
*。
厳罰と言う鞭と癒しが、同じにまる。
働くことがレジャーである。
いじめることがレジャーである。
*。
自分と他人や国家と、
厳しさを交点に繋がっている。
この厳しさは、人間性の否定である。
*。
死刑や厳罰、
それは自己への厳罰と死刑の、対偶対象だ。
*。
先ず自分を殺している。
ますます癒しが必要になる。
それが他人の死刑や厳罰であり、
それが癒しと楽しみななる。
これが現代日本の構造と法則だ。
*。
自分に厳しくする。
これで魂になる場合と、魂を壊す場合があった。
癒しを求めることと魂を求めることの違いだろう。
*。
人が求めていることは、
厳しさでなく、愛ではないか。
*。
厳罰の社会、
自分に厳しい社会、
過労死もいとわず、大虐殺もいとわない。
*。
この社会では、
犯罪や狂気が、正常性回復動作となる。
総犯罪社会や総うつ病社会、
原点復帰運動、
それが犯罪であり狂気である。
*。
自分殺しと言う犯罪と狂気、
それに抵抗する犯罪と狂気。
異常と正常が、同じ現象として現れる。
*。
犯罪こそが正常である。
健全こそが犯罪である。
犯罪のパラドックス、
正常が犯罪となり、犯罪が健全となる。
*。
決定不能性、証明不能性という刑務所の囚人であることだ。
パラドックスを堂々巡りしている。
金と快楽で生きるしかない。
0 件のコメント:
コメントを投稿