The life is in obtaining not the chance to request the success and
happiness but the serene silence.
It to an imagination holography of The Tale of Genji, and to come
there.
Mr. source of light works a lot, falls in love a lot, and lives
happily and pleasantly.
On purple, a peaceful, safe safe stability and peaceful were requested from the
life.
*。
Mr. source of light ..life.. got scattered and lost in the world, and
it ..life.. swung to the serene silence on purple.
This is Plgogen thought.
On purple to which Mr. source of light, peacefully, and serene
silence are obtained to request of success and happiness.
*。
There is both and this world.
However, either is not good but, the ratio of both matter.
Ratio of both the best.
This is work of the nation or the society.
*。
The work of the society, the role of the society, and this are
recognized.
It is an ideal way of the earth society of the future.
It is specification.
Modern people do not have this ability.
*。
How do you make it?
The science made the world as a machine.
Reason and the sensibility
The unreasonable demand was made overcharging.
*。
Difficult problem of environmental problems
This is used to make social reason and a social sensibility.
When it learns the history, it understands.
*。
The hardship is to do even if it requests it.
The difficult problem that the world was a machine in Western Europe
was made and the science and the spirit were made overcharging.
The Orient shook off the impulse by training.
*。
In this extroversion and the balance of introversion, there are best
in the society.
Optimization = quiet making in the world is approved here.
The Orient and Western Europe, etc. were necessary for establishing the best
world.
人生は、成功や幸福を求める機会ではなく、
静謐を求めることにある。
源氏物語のイマジネーション・ホログラフィー、
そこに浮かび上がることだ。
光源氏は沢山仕事して、沢山恋をして、
楽しく気持ちよく生きる。
紫の上は、人生に平穏、安心安定安全、安穏を求めた。
*。
光源氏は、生命を世界に散逸し、
紫の上は、生命を静謐に揺動した。
これがプルゴジン思想だ。
成功と幸福を求めた光源氏、
平穏と静謐を求めた紫の上。
*。
両方あって現世、
どっちがいいということではなく、
だが両者の割合がどうでもいいことはない。
最適の両者の割合。
これが国家とか社会の仕事だ。
*。
社会の仕事、社会の役割、
これが認識されている。
これからの地球社会のあり方だ。
それが仕様されている。
現代人にこの能力がない。
*。
どうやって作るか、
科学は世界を機械として作った。
理性や感性は、
無理難題を吹っかけて作った。
*。
環境問題といった難題、
これは社会理性や社会感性を作るためのものだ。
それが歴史を知ると分かる。
*。
苦労は求めてもすることだ。
西欧は、世界は機械だといった難題を吹っかけて、
科学や精神を作った。
東洋は、修行で、衝動を振り払った。
*。
この外向と内向の、釣り合いに、
社会の最適がある。
ここに世界の最適化=静謐化が成立する。
最適世界の確立に東洋や西欧などが必要だった。
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