The Orient intellect discusses the whole.
It is the Orient intellect that settles the world to one point.
The Western Europe intellect makes things that actually exist substance.
The whole is lacked though it composes the reality.
*。
The whole is whether it is. the problem of Orient wisdom
When the world is settled to one point, this is seen the whole.
Is it the whole of the world?
Whole wisdom becomes a delusion if it thinks so.
*。
Then,
The complex of Western Europe wisdom +i Orient wisdom can be made.
Then, Orient wisdom becomes a vanishing point, and Western Europe wisdom exists.
*。
This complex might be an intellect.
The union world where infinity and 0 are included here arises.
東洋知性は、全体を論じる。
世界を一点に収束する東洋知性だ。
西欧知性は、現実に存在する物事を実体化する。
それは現実を構成するが、全体性に欠ける。
*。
東洋知の問題は、全体はあるかということだ。
世界を一点に収束すると、これが全体に見える。
それは世界の全体か。
こう考えると、全体知は妄想となる。
*。
すると、
西欧知+i東洋知のコンプレックスがつくれる。
すると東洋知は消点となり、
西欧知は実在となる。
*。
このコンプレックスが、知性であろう。
ここに無限大とゼロが、含まれる統一世界が生まれる。
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