2009年4月6日月曜日

high intelligence and inferior intelligennce

As for the feature of the Christianity, do not you know the god's blessing to the oppressed person?
Another doesn't have the religion that recognizes this.

The meaning and this of oppression cannot be easily acquired from experience.
The system that makes it understood exists.

Thus, it feels sorry of the weak and the program Inn is done in the intellect and the sensibility.

Does not this be or exist and the culture becomes the quite different one.

The intellect to know weak' sorrows will not fall into arrogance and the threat.
People who do not know it will tell it to die of the good-for-nothing in the country in a dignified manner.

Weak' sadness is embodied as accumulation of not understanding but a long culture if it learns it.

*。
However, the Christianity became the foundation of the Caucasian fundamentalism.

It is understood not to infiltrate power.
It might be able to be said that power is different from the person.

Power might be able to say that the unknown thing is a problem weak' sorrows.
It cannot know be good if it is said that power is these kind of things.

*。
The culture to know weak' sorrows as a person and the culture doesn't know are quite different.

In the culture that doesn't know weak' sorrows, the geniality and cruelty are Moebius belts.

Knowing weak' sorrows
An integral character of the geniality and cruelty might be cut.


キリスト教の特徴は、虐げられた人への神の祝福を知っていることではないか。
これを認識した宗教は他にない。

虐げられることの意味、これは容易に体得できない。
それを分からせるシステムが存在している。

かくして弱者の哀しみが知性や感性の中にプログラム・インされる。

これがあるかないかで文化は全く違うものになる。

弱者の哀しみを知っている知性は、傲慢や恫喝に陥らないだろう。
それを知らない人々は、国の役立たずは死ねと堂々というだろう。

弱者の悲しみは教われば分かることでなく、
長い文化の蓄積として体現される。

*。
だがキリスト教は、白人原理主義の土台にもなった。

権力まで浸透していないことが分かる。
人と権力は違うと言えるかも知れない。

弱者の哀しみを権力が知らないことが問題といえるかも知れない。
権力とはそうしたものだといったらいいのかも知れない。

*。
人として弱者の哀しみを知っている文化と知らない文化は全く違う。

弱者の哀しみを知らない文化は、
優しさと残酷がMoebius帯だ。

弱者の哀しみを知ることが、
優しさと残酷の一体性を切断するのではないか。

0 件のコメント: