The man spirit became a created age.
The impulse and the human nature were separated by the indeterminacy principle.
How much impulse is picked doesn't become manning mental even if waking up.
The man spirit is not given from the heaven.
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Only how to make the human nature is a center of the education.
Studies are secondary problems.
Can the human nature be really made?
The environment to which it is done is a problem.
It is necessary to make the environment.
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Only how to create the human nature is a Godel morality.
1.It is likely to have to do as a person. This fixed point is done and the person becomes man.
2.It is likely not to do as a person. This significant point is evaded and the person becomes man.
*。
It cannot decide whether to become a person or not to become a person.
A declaration correct by nothing but one is here.
It is a human nature.
*。
It is no contradiction that the person's it becoming man.
The person cannot prove the no contradiction.
The person's existence is contradicted no because regardless in the proof of no contradiction of the remark theory.
That is, the human nature is intercepted by the indeterminacy principle with the person.
*。
The person went out to a free space.
It is possible to become evil and good here, too.
This is on the remark theory.
However, it is developed with the fixed point or the significant point in the reality.
The fixed point is a civilization of the life, and the significant point is a civilization of the death.
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It is necessary to take the fixed point so that the society may become the civilization of the life.
The life should become a possibility to assume the death not to be able to exist.
This is a giro of the human nature.
This should be made constancy = auto compass.
This is a human nature.
The civilization of the life is approved here.
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It is a civilization of the life to maintain the human nature fixed point.
This is the new world that the human race reached.
人間精神は創造する時代となった!
衝動と人間性は、不確定性原理で分離された。
衝動をいくら摘みかさめても、人間精神にはならない。
人間精神は天から与えられることはない。
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人間性の作り方こそ、教育の中心だ。
学業は二次的問題だ。
果たして人間性は作れるか。
それが行われる環境が問題だ。
環境からして、作らねばならない。
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人間性の創り方こそ、ゲーデル・モラルだ。
1.人としてやらねばならないことがある。
この不動点を行って人は人間となる。
2.人としてやってはならないことがある。
この特異点を回避して人は人間になる。
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人になるか、人にならないか、決定不能である。
ここで唯一つ正しい言明がある。
それが人間性である。
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人が人間になることは無矛盾である。
その無矛盾を人は証明できない。
言説の無矛盾の証明は、人の存在の無矛盾とは、関係がないからだ。
即ち、人と人間性は、不確定性原理で遮断されている。
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人は自由空間に出た。
ここでは悪にも善にもなれる。
これは言説上のことだ。
だが現実では不動点か特異点かに展開される。
不動点は生の文明であり、特異点は死の文明である。
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社会が生の文明になるには、不動点を取らねばならない。
生は死を存在不可能とする可能性とならなければならない。
これが人間性のジャイロである。
これを一定=オート・コンパスにしなければならない。
これが人間性である。
ここに生の文明は成立する。
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人間性不動点を維持することが、生の文明である。
これが人類の到達した新しい世界だ。
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