Soseki Natsume also put freedom with a Western Europe self, and it worried because of the sense of loss and the feeling of emptiness.
Why did not such a problem occur in Europe?
Because freedom is a procedure of the social trouble, and the self was a procedure of the thought development.
*。
There is no society in Japan, and is no thought.
Therefore, the self and freedom were not able to be managed.
Emptiness and the loss were generated there.
*。
Haruki Murakami also is shouldering this problem when thinking so.
There is no society that doesn't kill the weak there, and is no thought where the abolition of the death penalty has the meaning.
The head-on collision with this feeling of emptiness and the sense of loss.
*。
This emptiness and loss cannot be consumed.
Then, the social trouble is reduced to the problem of the mind, and it throws it in to the dark of the mind that doesn't socially solve the problem.
This is man alienation, and the abandonment of the mind is called rather.
*。
It makes to the problem of the mind, and the mind is abandoned.
The affirmative of the self-denial is requested.
The exclusion of the mind is called a self.
*。
Is this a new way of life?
Is it a self-denial?
Isn't this a kinematic pair of a social denial and a mental denial?
Isn't it a kind of decadence phenomenon?
*。
The ego or freedom is the one using it to abolish the society and the capital punishment by not killing the person.
Otherwise, it is wandering [unoda] in the feeling of emptiness and the sense of loss.
*。
The United States is happy in wandering [ukoto] in spring of the tree.
It has made a mistake consuming ahead of the ego and freedom.
The ego and freedom are the one using it for the social reformation and the human nature improvement.
Europe does it.
夏目漱石も、西欧的自己と自由を入れ、喪失感と空虚感に悩んだ。
ヨーロッパに何故こういう問題が起きなかったか。
自由は社会問題の手続きであり、
自己は思想展開の手続きだったから。
*。
日本には社会もなく、思想もない。
だから自己も自由も、持て余した。
そこに空虚と喪失が発生した。
*。
こう考えると村上春樹もこの問題を背負っている。
そこには弱者を殺さない社会もなく、
死刑の廃止が意味を持つ思想もない。
この空虚感と喪失感と正面衝突する。
*。
この空虚と喪失を消費できない。
そこで社会問題を、心の問題に還元し、
問題を社会的に解決しない心の闇に放り込む。
これが人間疎外であり、却って心の放棄を呼ぶ。
*。
心の問題にして、心を放棄させる。
自己否定の肯定を求める。
自己と心の排除を呼ぶ。
*。
これは新しい生き方か。
自己否定か。
これは社会否定と精神否定の対偶ではないか。
一種のデカダン現象ではないか。
*。
自我とか自由は、人を殺さない社会や死刑の廃止に使うものだ。
そうしないと、空虚感や喪失感に彷徨うのだ。
*。
アメリカも春樹も彷徨うことを楽しいでいる。
自我と自由の消費先を間違えている。
自我と自由は、社会改革と人間性向上に使うものだ!
ヨーロッパはそれをやっている。
0 件のコメント:
コメントを投稿