2009年10月11日日曜日

uncertainty principle of person and human nature

nobless' oblige',
It knew the pursuit of the human nature in a Greek age.

The person cannot become man as long as it is a person.
The person can become man by pursuing the human nature.

*。
Between human natures, the indeterminacy principle exists, and is isolated with the person.

The person doesn't part man as long as this isolation is not exceeded.

When nobility is pursued, the person can become man.

*。
Japan entered the Buddhism and Confucism, and was deteriorated.
Impression is only Hideyoshi's sandals legend even if it is there.
There is no nobility there.

Hideyoshi impression should kill Sen'norikyu.

*。
Impression alone without nobility is financial influence power.

This is senses and humanity.
Humanity is not a human nature.

*。
Only humanity is a brute, a devil, and a hungry demon character.
There is brute's impression there.

*。
The government is a brute.
The policeman is a brute.
The supreme court is a horrific killer.

It is Japanese who lives in this world with pleasure.
We are also brutes.

*。
Only a good point is seen, and the defect is not seen.
That is, there is the moon of can being able the looking cry and is no moon.

It is not seen that we are horrific killers.
That is, the Japanese is a brute.

*。
The part is assumed in all.

In Japan, there is no autonomy of the intellect.
I cannot be seen, and the world be seen.

*。
It is in cool Japan that can do it.

The government and cool Japan are the kinematic pairs, and the self-identification is impossible.

*。
It has not given birth from this kinematic pair structure yet.

Related to Japan of the Japanese of umbilical cord [wode] of kinematic pair.

*。
With violence that cuts the umbilical cord
Violence that kills violence that kills the weak is not distinguished.

That is, there is not part and the entire distinction.

*。
Epistemology is necessary for this can.

ノーブレス・オブレージ、
ギリシャ時代は人間性の追及を知っていた。

人は人である限り、人間にはなれない。
人は人間性を追及して、人間になれる。

*。
人と人間性の間には、不確定性原理が存在し、隔離されている。

この隔離を突破しない限り、人は人間に離れない。

人は高貴さを追求した時、人間になれる。

  *。
日本は仏教や儒教が入り、劣化した。
そこには感動はあっても、秀吉の草履伝説に過ぎない。
そこには高貴さはない。

秀吉的感動は、千利休を殺さねばならない。

*。
高貴さのない感動こそ金権力だ。

これが官能と人情だ。
人情は人間性ではない。

*。
人情こそは、畜生・鬼畜・餓鬼性だ。
そこには畜生の感動がある。

    *。
お上は畜生である。
警官は畜生である。
最高裁は殺人鬼である。

この世界を喜びを持って生きる日本人だ。
自分たちもやはり畜生だ。

*。
いいところだけ見て、その欠陥が見えない。
即ち、月を見なけれが月はない。

自分たちが殺人鬼であることは見えない。
即ち、日本人は畜生である。

   *。
部分を全体とする。

日本には、知性の自主性がない。
自分を見たり、世界を見ることが出来ない。

*。
それが出来るのはクール・ジャパンだ。

お上とクール・ジャパンは対偶であって、自己同一化不能である。

*。
この対偶構造から未だ出産していない。

日本と日本人は、対偶という臍の緒をで繋がっている。

   *。
臍の緒を切る暴力と、
弱者を殺す暴力を殺す暴力の区別がない。

即ち、部分と全体の区別がない。

*。
これが出来るには、認識論が必要だ。

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