Why was the capital punishment able to be abolished in Europe?
It kills and it is killed.
It is because the fixed point of the ego and the society is taken.
It : in the relativism space.
It is possible to do by non-Euclid space where parallel lines intersects.
*。
In a national fundamentalism, parallel lines doesn't intersect.
That is, the nation is made absolute.
The one against this is made evil.
That is, the one against the nation is made completely absolute evil, and it excludes it by the immunity principle.
This is a war and a capital punishment.
*。
If the fixed point of killing and killing is taken, the person is sublimed to there is what to die, too.
In a sense, a homicide, a natural death, and the accidental death are made the same.
It is made to the same by the intersecting parallel lines.
*。
Living absolutely becomes it.
The character disappears absolutely of living.
The god occasionally kills the person.
It doesn't think so, and the person's death is made the same.
The death that doesn't depend on the cause is set.
Does the god kill the one believed in why?
This can be exceeded.
The life and the death become the fixed point and the significant point of the same space.
An individual there idea is exceeded.
*。
This is approved by a relative space that exceeds a national fundamentalism.
It is thought of the abolition of capital punishment.
It doesn't approve in a national fundamentalism.
ヨーロッパで何故死刑廃止が出来たか。
殺すことと殺されること、
自我と社会の不動点を取ったからだ。
それは相対論空間で、
平行線が交わる非ユークリッド空間で出来ることだ。
*。
国家原理主義では、平行線は交わらない。
即ち、国家を絶対とし、
これに逆らうものを悪とする。
即ち、国家に逆らうものを、
完全絶対の悪とし、
免疫原理で排除する。
これが戦争や死刑である。
*。
殺すことと殺されることの不動点を取れば、
人は死ぬこともあることに昇華される。
ある意味で殺人も自然死も事故死も、同一化される。
交わる平行線に同一化される。
*。
生きることが絶対でなくなる。
生きることの絶対性が消える。
神は人を殺すこともある。
そう考えるのでなく、人の死は同一化される。
原因によらない死が設定される。
神はなぜ信仰するものを殺すか。
これも超えられる。
生と死が同一空間の不動点と特異点となる。
そこでは個別の考えを超える。
*。
これは国家原理主義を超えた相対性空間で成立する。
それが死刑廃止の思想だ。
国家原理主義では成立しない。
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