Any villain can go to the heaven if it is possible to go to the heaven in the Buddha externals.
Because the Buddha externals led this world to villainy.
It is because this world made [yaritai] [hanadai] is made of the villain.
*。
The Buddhism and Confucism made the person sleep in good feelings, and made this world that deprived of immunity to the villain, and did not resist the villain.
Confucius noticed this.
Confucism is a method of leaving the villain loose, and rule by this.
However, nothing was done.
Anything was not able to be done.
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From the front to approach [noga], and Western Europe thought in this problem it
The resistance power is necessary so as not to leave evil loose.
It is to kill evil.
*。
The Orient where evil cannot be killed
It is Western Europe where it challenged the massacre of evil.
Finally, Western Europe created the world where the weak were not killed.
This is only Western Europe.
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Good includes static good only of the word.
On the other hand, there is dynamic good to fight against evil by the reality.
*。
The word and this world were intercepted by the indeterminacy principle.
The good of the word is static, and the good of this world is dynamic.
*。
The good of this world should kill the villain.
Western Europe finally reached good that did not kill the villain.
It is capital punishment abolition thought.
By the attainment here
Good that killed the villain was necessary.
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Oriental thoughts prohibited all cruelties.
As a result, the world came for evil to preside.
Good that this is static
That is, it was good without the mind.
It was necessary to kill badness to dynamic good temporarily.
*。
It is in the human nature and in acquisition, there is a moderate effort.
However, the human nature is not obtained only by the human it.
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The Japanese is nothing but ..drinking.. human.
That is, it is a brute.
Therefore, a Japanese race of the difference constitutional five votes massacres it.
They are the on parade of a Minamata massacre, a death from overwork punishment, an innocent capital punishment, the suicide capital punishment, and the pollution capital punishment, etc.
*。
If the human doesn't do the effort to become man, it is not possible to become man.
The good man as the human is a good man of the imagination and the delusion.
It doesn't become a good man in this world.
お釈迦様が往生できるなら、どんな悪党も往生できる。
何故なら、お釈迦様はこの世を極悪に導いた。
悪党がやりたい放題にするこの世を作ったからである。
*。
仏教や儒教は、人をいい気持ちで眠らせ、
悪党に対する免疫を奪い、
悪党に抵抗することなき現世を作った。
孔子はこれに気がついていた。
儒教は悪党を野放しにし、これに支配させる方法である。
でも何もしなかった。
何も出来なかった。
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この問題に正面から取り組んのが、西欧思想だ。
悪を野放しにしないためには、抵抗力が必要である。
それは悪を殺すことである。
*。
悪を殺せない東洋、
悪の大虐殺に挑んだ西欧だ。
西欧は遂に、弱者を殺さない世界を創造した。
これは西欧だけだ。
*。
善には、言葉だけの静的善がある。
一方、現実で悪と戦う動的善がある。
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言葉と現世は、不確定性原理で、遮断されていた。
言葉の善は、スタティックであり、
現世の善は、ダイナミックである。
*。
現世の善は、悪党を殺さねばならない。
西欧は遂に、悪党を殺さない善に到達した。
それが死刑廃止思想である。
ここに到達するまでに、
悪党を殺す善が必要であった。
*。
東洋思想は、一切の殺生を禁止した。
その結果、世界は悪が取り仕切ることとなった。
これがスタティックな善、
即ち、心の入っていない善であった。
ダイナミックな善には、一時悪を殺すことが必要だった!
*。
人間性に獲得には、それなりの努力がいる。
ただヒトであるだけでは、人間性は得られない。
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日本人は唯のヒトである。
即ち、畜生である。
だから五票格差合憲の日本民族の大虐殺、
水俣大虐殺、過労死刑、無実死刑、自殺死刑、公害死刑…のオンパレードだ。
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ヒトは人間になる努力をしないと、人間にはなれない。
ヒトとしての善人は、空想や妄想の善人である。
現世で善人になることはない!
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