Preservation to contraposition
In other words, the energy used energy and to get angry of the use to
the smile is preserved.
*。
Dazainao was said.
To grow up to permeate through the body and to experience the person
unreliable.
*。
When the smile is seen, I think the impulse to be a good person.
This is a child.
*。
Mother and Japanese country
It is unreliable in the office at the people in the school.
It is a child that thinks good person Cni.
*。
As for the Japanese, even mother, the nation, and the friend are
preserving gentleness and cruelty in symmetry.
*。
It is made to say it is beautiful because it is not beautiful.
This is healing.
*。
If it is healed by these kind of things
Or, if it is made to heal, it is unexpected.
That is, healing is unreliable.
*。
That is, the friend and the cruelty are gotten to know, and
unreliable wisdom associates mother and the nation.
This is adult association.
*。
However, the impulse :.
I want to think mother, the nation, the friend, and the hero to be
beautiful.
*。
The root of the whole problem is in the impulse.
*。
The point of the world culture
The symmetry of the impulse was made asymmetric, and it upset it to a
good person side.
*。
That is, the symmetry of the impulse was rectified, and the human
nature was created here.
Japan has not reached this.
*。
Only the rectification device of the impulse was love.
However, it overflows in the crime as this also repeats the war.
*。
The human nature was not a device that reduced the war and the crime.
*。
It is understood that a renunciation of war and happy abandonments
are in the mind and the soul.
Development with a man human race new century when a renunciation of
war and happy abandonment were made a device started.
*。
Power, money, and pleasure
The rectification was needed.
The rectification device might be structural reason.
対偶保存、
言い換えれば、笑顔に使うエネルギーと怒りに使うエネルギーは保存される。
*。
太宰治は言った。
大人になるとは、人が当てにならないことを、
身に染みて体験することだ。
*。
衝動性は、笑顔を見るといい人と思う。
これは子供だ。
*。
母親や日本国、
学校に職場に世間は当てにならない。
いい人いい国と思うのは、子供だ。
*。
日本人は母親でも国家でも友達でも、
優しさと残酷を、対称に保存している。
*。
美しくないから、美しいといわせる。
これが癒しだ。
*。
こんなことで癒されれば、
或いは癒させれば、とんでもないことになる。
即ち、癒しは当てにならない。
*。
母親や国家に友達、
その残酷さを知って、
即ち、当てにならないこと知って、
付き合う。
これが大人の付き合いだ。
*。
だが衝動性は、
母親や国家や友人や英雄を美しいと思いたがる。
*。
問題の根源は、衝動性にある。
*。
世界文化の先端は、
衝動の対称性を、非対称化し、
いい人側にひっくり返した。
*。
即ち、衝動の対称性を整流し、
ここに人間性を創造した。
日本はこれに達していない。
*。
衝動の整流装置こそ愛であった。
だがこれも戦争を繰り返し、犯罪に溢れる。
*。
人間性は戦争や犯罪を少なくする装置ではなかった。
*。
戦争放棄や幸福放棄は、
心や魂にあることが分かる。
戦争放棄や幸福放棄を装置化する、
人間人類新世紀への展開が始まった。
*。
権力や金と快楽、
その整流が必要になった。
その整流装置が構造理性だろう。
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