2008年2月19日火曜日

talks of man and woman

Ms. Nagai Ai wrote Soseki's "Light and shade" and it came.

Married couple's trifling daily life
Going to ask why to have been shaken by comedy and woman who writes
lengthily by solemn style, writing it is long it, and strangely.

Solitary man who cannot meet others
It is provided that the poverty is enlarged as a modern ego, and
defines the obesity as the vast universe.

Sure such a thing was written and it came.

*。
For the woman, five dimensions and men are four-dimensional.

The conversation of Soseki and Mr. Nagaiai is the conversations of
Tamatsl with Mr. source of light.

If man's thought is seen from the woman, it becomes this.

*。
This is Batoson method.

Even in case of becoming richness

Hunger of spirit generated there in dipole mode.

Dilation grows fat it.
A vast, grand ego is camouflaged.

*。
Imitation self and temporary self
It is acting of the hypocrisy and cheating.

Was Soseki also so?

*。
A noble death can be evaded by doing so.

Because it is a humour.

Thus, Soseki also :.
It seems ..neurosis.. to have played the evasion of the mental
disease.

*。
Oriental in be ruled by ego of Western Europe groupism self

It is captured, and it plays in a funny novel because this doesn't
get the suicide and a mental disease ..endurance...

*。

The Dainichi this empire
It was risked by the mental disease, and it fell into god's country
delusion.

And, others were killed, and it appealed to the killed suicide, that
is, global warfare.

The Dainichi this empire phenomenon was a noble death.

It is possible to decipher it like this.

*。
The problem incorrigibly :.
It is again and as for this.

The Dainichi this empire flashed back.

The patriotism march was sung, and it began to march.

Murderous intent and the revenge of the Yasukuni cheers charge, the
postal administration holocaust, and the Japanese ignited.

Moreover, it began to hurt.

*。
This poverty was vast, was grand of the mind, mistaken, and it began
to explode an extreme Japanese spirit here.

When Soseki is simulated, it becomes it so.

Patriotism that assumes poverty of mind to be big mind
When it is a pains dividing, and it is a race ..Japanese.. terrible,
it is long and sings to the world tears to Yasukuni but lonesomely
but not the admissions of singing out in a loud voice.

Then, it rides the wagon.
Therefore, the in fact doesn't peel off.

*。

Vastly and it mistakes it it is about an inside taste.
As for a sense of loss and a powerless feeling, it is excellence and
illusions of intelligence.
It heals and I think hunger and lonely Can of the spirit that not is
to be god's country.

If it is possible to laugh at this, a noble death becomes The
Sickness unto Death if it is evaded, and it becomes serious.

*。
This is beautiful Japanese that cannot think the one of this world if
it opens to a four-dimensional phenomenon and five dimensions.

This was cool Japan.


漱石の「明暗」について、
永井愛さんが書いていらした。

夫婦の些細な日常を、
重々しい文体で長々と書く喜劇性、
女に何故振られたのか、
聞きに行って、それを延々と書く、おかしさ。

他者に出会えない孤独な人間、
その貧しさを、肥大させることを近代的自我と規定し、
その肥満を、広大な宇宙と定義しているかのようだ。

確かそんなことを書いていらした。

*。
女性は五次元、男は四次元。

漱石と永井愛さんの対話は、
光源氏と玉蔓の会話だ。

女性から男の思想を見るとこういうことになる。

*。
これはベイトソン法だ。

肉体的社会的に肥大した現代、
つまり豊かになったってこと。

そこにダイポール・モードで発生する精神の飢餓。

それを肥大肥満させ、
広大で壮大な自我を偽装する。

*。
偽自己と仮自己、
その偽善と欺瞞の演技だ。

漱石もそうだったのか。

*。
こうすると高貴な死を回避できる。

何故ならそれ自体ユーモアだからだ。

かくして漱石も、
精神病を回避、神経症を遊んだようだ。

*。
西欧の自我に支配された、
東洋的集団主義自己、

これが自殺と精神病にならないために、
滑稽な小説にそれを捕らえ、
耐え忍ぶことを遊ぶ。

             *。

大日本帝国は、
精神病に冒され、神の国妄想に陥った。

そして、他人を殺して、殺してもらう自殺、
即ち世界戦争に訴えた。

大日本帝国現象は、高貴な死であった。

このように解読できる。

*。
問題は性懲りもなく、
これを又やらかしていることだ。

大日本帝国がフラッシュバックした。

愛国行進曲を歌い、行進し始めた。

靖国万歳突撃と郵政皆殺し、
日本人の殺意と復讐を発火させた。

又疼き始めた。

*。
この貧しさを、心の広大さ、壮大さと錯覚、
ここに過激な日本精神を爆発させ始めた。

漱石シミュレーションするとこうなる。

心の貧しさを、大きな心とする愛国、
世界に認めらない寂しさを、靖国に涙して労わり、
日本人はすごい民族だと、延々と歌い上げる歌唱。

そうするといい気持ちになる。
だから一皮剥けない。

            *。

中味のなさを広大さと錯覚、
喪失感と無力感を、知能の優秀さと幻覚。
癒しようのない精神の飢餓と寂寥感を神の国と思う。

これを笑えれば高貴な死は回避され、
本気になれば死に至る病となる。

*。
これは四次元現象、
五次元に開けば、
この世のものとも思えない美しい日本。

これがクールジャパンでした。

0 件のコメント: