The Orient and the each country are private life novels.
The private life novel of Japan
Society, nation, and family's system problems are the one that it
excludes, and my life, life, and the feelings were written.
*。
The relation of the structure of life and the society of me is not
improved.
It is because the existence of a structural law of the world existence cannot
be recognized.
The system becomes a government here.
It do not have.. Sawa = becomes The Untouchables.
Sawa government and do not have.. the even number are untouchables as
Casawacdacda and the even number.
*。
If it knows neither the law nor this existence of the existence
structure of the person and the society, it cannot be understood to
be able to improve it.
As a result,
The person gives birth to the person with bad good person.
The person is killed for good feelings and it will live.
*。
As a result, if it is beautiful, the foreign country will make my
country a dirty country.
Such a law cannot be understood.
*。
It becomes a good person, it is done that it is good, and only a then
good thing occurs.
The good world can be done.
The one to do an opposite remark to this is excluding annihilated far
from the delusion's this there in understanding because of the
delusion.
The corruption nation there is approved.
*。
When Confucius also lives in the Confucianism
It was recognized that a bad person was spread.
A good person becomes villain's food.
However, Confucius did not think any more either.
*。
The Orient is not thought based on the existence law of the world.
It is in Greece that thought about the existence law.
Ocakiyoshi is said.
It is in Greece that gave the intellect independent.
Oneself is gotten to know.
That is, it knows the world existence law.
Then, it becomes a form that can endure every criticism.
It comes to develop into its.. step then one after another.
*。
However, note it here.
The Tale of Genji had reached independent of the intellect, too.
It reached a universal man, that is, the god's program.
A lot of people rewrote Murasaki Shikibu's The Tale of Genji.
The Tale of Genji became a man culture.
*。
About man Naratib of The Tale of Genji, Murasaki Shikibu was a
director.
The culture there has proliferated.
*。
The life that only has to become a good person can be sent.
It becomes a good society if it glosses it over ..good...
Therefore, the society of the villainy rule was made.
*。
The Orient began to establish the Hiroshi Daito empire that financial
influence power alone doesn't have the extraction, love, and the
justice with Western Europe now as the Dainichi this empire had done.
It becomes Asia of a keen carrying out each other.
*。
If the mechanism of the approval can be understood, measures can be
taken.
The nation is not left to the power of the state.
It is necessary to control by programming the intellect.
The world : to it.
The understanding of movement by programming the intellect is
necessary.
*。
Western Europe doesn't reach enough understanding of this mechanism.
Hereafter,
It is made ..incompleteness theorem.. to control automatically of Gё
del.
Is the human race made to live or does it die and is it made to
abandon?
An inevitable, inner dialectic of the life and the death starts.
*。
Grorbarize?Tion acts against this.
That is, Grorbarize?Tion is a wrist cut.
*。
The wrist cut was a private life novel written in the body.
Knowing the god's program becomes this escape.
*。
The person who changes by the existence structure law should change
in the world by this.
It is an industrial civilization and a law-abiding country that obstructs it.
It is made to move in this world by the god's program.
Then, though the problem accumulates
The earth society worth the person's living is made.
*。
Grorbarize?The human race obstructs Tion.
Grorbarize?Tion
It is Tecoco that makes the world worth the person's living.
Grorbarize?Tion
It is for the human race to unite into one and to destroy it.
The world worth the human race's becoming one by this and living
arises.
東洋、その各国も私小説である。
日本の私小説は、
社会や国家や家族の体制的問題は、排除して、
自分の人生や生活、その気持ちを書いたものだ。
*。
自分の生活と社会の構造の関係を、
改善しようということがない。
それは世界存在の構造法則の存在が認識できないからだ。
ここに体制はお上となる。
不可触=アンタッチャブルとなる。
不可触お上、対偶は可触下々、
その対偶としての不可触賎民。
*。
人や社会の存在構造の法則、
この存在を知らないと、
それを改善することが出来ることが理解できない。
その結果、
人はいい人は悪い人を生み、
いい気持ちのために、人を殺して生きることになる。
*。
その結果、自分の国を美しいとすると、
外国は汚い国とすることになる。
こういう法則を理解できないのだ。
*。
いい人になる、
いいことをする、
するといい事ばかりが起きる。
いい世界が出来る。
これが妄想であることが理解でいないどころか、
妄想だからこそ、
これに反対の発言をするものを排除殲滅するのだ。
そこの悪徳国家が成立する。
*。
孔子も儒教を生きると、
悪い人をはびこらせることは認識していた。
いい人は悪党の餌になるのだ。
だが孔子もそれ以上のことは考えなかった。
*。
東洋は世界の存在法則に基づいて考えない。
存在法則を考えたのはギリシャだ。
岡潔は言っている。
知性に自主性を与えたのはギリシャだ。
自分自身を知る、
即ち世界存在法則を知る。
すると万人の批判に耐えられる形式となる。
するとそれを踏み台に、次々に発展するようになる。
*。
だがここで注意しよう。
源氏物語も、知性の自主性に到達していた。
人間普遍の、即ち神のプログラムに達していた。
紫式部の源氏物語を沢山の人が書き換えて行った。
源氏物語は人間文化となった。
*。
紫式部は源氏物語という人間ナラティブの、
ディレクターだった。
そこの文化が増殖していった。
*。
いい人になればいい人生が送れる。
いいことすれば、いい社会になる。
そのため極悪支配の社会が出来た。
*。
今東洋は、大日本帝国がやったように、
西欧から金権力だけ抽出、
愛と正義のない大東洋帝国を作り始めた。
熾烈な果し合いのアジアとなる。
*。
その成立の仕組みが理解できれば、
対策は取れる。
国家を国家権力に任せるのでなく、
知性のプログラムで制御しなくてはならない。
それには世界が、
知性のプログラムで動くことの理解が必要だ。
*。
西欧もこの仕組みの十分な理解に達していない。
これからは、
Gёdelの不完全性定理に自動制御させることだ。
人類を生きさせるか、死に廃棄させるか。
生と死の不可避な内的弁証法が始まっている。
*。
グローバリゼ-ションはこれに逆らっている状態だ。
即ちグローバリゼ-ションは、リストカットである。
*。
リストカットは、身体に書く私小説だった。
神のプログラムを知ることが、この脱出となる。
*。
世界は存在構造法則で動く、
人はこれで動かねばならない。
それを阻止する産業文明と法治国家だ。
現世を神のプログラムで動けるようにする。
すると問題は山積するが、
人が生きるに値する地球社会が出来る。
*。
グローバリゼ-ションを人類が、阻止することだ。
グローバリゼ-ションは、
人が生きるに値するための世界を作る梃子だ。
グローバリゼ-ションは、
人類が一つになって壊すためにある。
これで人類が一つになり生きるに値する世界が生まれる。
0 件のコメント:
コメントを投稿