Others are politely done the unpleasantness by this and common sense.
...floatage.. . of ..propriety space.. ..passing.. I it as for this
In the reality, the person should appropriately manage the problem that it
occurs there.
In a word, it is necessary to adjust a real space to the propriety
space and the self-space and these three people.
A real space is distorted when matching it to the propriety space.
The input of false is needed.
Then, the reality is distorted.
Therefore, each beauty is said by the lip service, and this is
disregarded actually.
Telling a lie to here becomes natural.
This sense rules the person.
I am distorted, too.
*。
It is dark and remark . of the mind as for this distortion.
It is bound by propriety, it is bound to the society, and blockage
occurs here.
Therefore, the distorted action is taken.
There is an explosion in the bound state.
*。
Then, propriety and the prescriptive social norm :.
The person and the society are requested not to distort, and to be
confined.
Propriety, the law, and the standard might have rather become
problems.
There is no correspondence in the problem of occurring there.
Propriety and the law are loosened more.
Such reversing might been needed.
The current nature has caused the problem.
It fails because of the succeeding element, and the world is
distorted by doing.
Are neither the present age reason nor this that doesn't correspond
to this the true colors of the problem?
礼儀正しく、他人に不快を当えず、常識でやる。
これを礼儀空間た言う。
現実では、人はそこの起きる問題を適切に処理しなければならない。
つまり現実空間と礼儀空間と自己空間、
この三者を整合させる必要がある。
礼儀空間に合わせると、現実空間が歪む。
虚偽の入力が必要になる。
すると現実が歪む。
だから口先できれいごとを言って、
実際はこれを無視する。
ここに嘘をつくのは当然となる。
この感覚は人を支配する。
自分も歪んで行く。
*。
この歪みを心の闇と言えくもない。
礼儀に縛られ、社会に縛られ、
ここに閉塞状態が起きる。
だから歪んだ行動をとる。
縛られた状態に爆発ことがある。
*。
すると礼儀や社会規範は、
人や社会を歪ませたり、閉じ込めたりしないことが求められる。
礼儀や法や、規範は却って問題になってきたのではないか。
そこから起きる問題に対応はない。
礼儀や法をもっと緩める、
そういう反転も必要になってきたのではないか。
今まで当然だったことが、問題の原因になってきた。
成功した要素で失敗する、
やるほどに世界は歪む。
これに対応しない現代理性、
これが問題の正体ではないか。
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