Love and the marriage are the double binds.
It did and it suffers when doing.
It did not do and it suffers when not doing.
There are a lot of people of course not so.
There is moderate correspondence because it is a double bind.
It goes mad when correspondence is mistaken.
Correspondence is double bind playing and double the bind surfs.
It is theoretically understood.
It is as for.
It does by the reality.
This is not a reason.
This became personally and socially difficult.
Hypocrisy, acting of cheating, and this are necessary.
The human nature is not destroyed here.
How is such an ability applied, and very do it execute it?
Then, it tries to learn from the television novel movie.
There is a person who succeeds by this, too.
There is a person who rather becomes amusing, too.
From actuality to the reason for art and literature is that the one
that was To
It became considerably poor by its.. interpersonal relationship the
reality.
Therefore, I want to satisfy it in art and literature.
The reality is a tendency that becomes poor by the development of art and
literature.
The reality here was rediscovered.
It is adventure not feared or no that the person lives.
It doesn't actually correspond in instinctively alive.
It doesn't do for the reality when it is a good child in the society
and it exists.
The adventure that a lot of people do not fear might be demanded.
I might show up only to this desire.
Age when it is rich
Disaster, sickness, and trouble of richness.
No this.
恋愛も結婚もダブルバインドである。
したらしたで苦しみ、
しなかったらしなかったで苦しむ。
もちろんそうでない人も多い。
ダブルバインドだから、それなりの対応がある。
対応を誤ると狂ってしまう。
対応はダブルバインド・プレーイング、ダブルバインド・サーフィン。
それは理論的に分かっている。
だがこれをどうやうるか。
現実でやる。
これは理屈ではない。
これが個人的にも社会的にも難しくなった。
偽善と欺瞞の演技、これが必要だ。
ここに人間性を壊さない。
こんな能力をどうつけ、どう実行するか。
そこでテレビ小説映画から学ぼうとする。
これでうまくいく人もいる。
却っておかしくなる人もいる。
文芸は実際からいいとこだけ取ったものだからだ。
それに現実が人間関係でかなり貧しくなった。
だから文芸的に満足したい、ということだ。
文芸は発達するほど現実は貧しくなる、傾向だ。
ここの現実が再発見された。
人が生きることは、恐れなき冒険か無か。
本能的に生きていたのでは現実に対応しない。
社会のいい子でいては、現実対応しない。
多くの人が恐れなき冒険を要求されているのではないか。
この思いっきりに、自分が現れるのではないか。
それが豊かな時代、
豊かさという災害・病気・障害!
そういうことではないだろうか。
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