2010年1月24日日曜日

essence of Murakami Haruki

The world appears as a kinematic pair when this world is made literary.
It becomes paradoxical, becomes contradiction, becomes a lie, and becomes a delusion.

This lie is shaken, and it swallows to good feelings.
The crystal of the lie is made.

Good feelings are made, and it is not possible to think this lie to be a lie.

However, the reality becomes Evil Empire.

*。
Two way of lives appear here.

It escapes to feelings as good as the Buddhism.
The weak are killed here.

It fights against the reality like Europe.
Powerlessness is not killed here.
Violence doesn't leave there the one to kill the weak either.

*。
Let's explain this by Haruki Murakami.

I like my weakness.
I like painful and painful.
I like smell of the light of summer and the wind and cicadas' voices and these kind of things.
It is helpless and likes it by me.

The person is lured out in the taxiing way of the Murakami world by this.
The person and ..Murakami world.. is dyed up.

Presence is not allowed to be said, and the Murakami world is made to be accepted.
It has the loneliness and the sense of hopelessness there.

It rides the wagon the Murakami world because it invites it to this world.

*。
To strengthen solitude and despair, solitude and despair are accepted.

That is, it is an affirmative phenomenon of the denial.

Did this save a soul?
Did you throw it off?

It unknown trapped.
Only good feelings remain when inviting it here.

The denial of the reality was affirmed.

*。
A lot of good women come out for the Murakami work.
It makes love to them.

It ..sex.. grows old with a good woman of the reader.
This mistake is done in feelings in the round.

*。
Person's reality is made to escape, and it overflows in feelings that the delusion is good.

There is no reality that we live here.

This is manners of Buddhism and conceited [mochi].
There are good feelings in the round though the reality is not here.

*。
Is it good in such a way of life?

*。
The Murakami work made good feelings from the lie and the delusion.
It is very real.
There is no reality where we live there.

Is such a way of life permitted?

*。
This is an affirmative of the denial of European ideas.

Europe actually made good feelings.

The Murakami work made the reality and good feelings were made escaping.

*。
In the life of the Murakami work, it is a lie and a delusion.

Europe actually commands the life.
The world of violence there.

*。
Of course, Haruki Murakami also noticed this problem.

Are actually good feelings made or do it become feelings that may escape the reality?

Did 1Q84 lure out the person in the suffering?
The appearance to stop the evolution of thought comes to the surface.

*。
Good feelings are lies, and only the delusion and it exists.
I will point it out.

It is a problem to cover the world with this.

この世を文学化すると、世界は対偶として現れ、
それはパラドックスとなり、矛盾となり、嘘となり、妄想となる。

この嘘を揺らし、いい気持ちに呑み込ませる。
嘘の結晶を作る。

この嘘はいい気持ちを作り、嘘とは思えない。

だが現実は悪の帝国となる。

   *。
ここで二つの生き方が現れる。

仏教のように、いい気持ちに逃避する。
ここでは弱者は殺される。

ヨーロッパのように、現実と戦う。
ここでは無力を殺させない。
そこには、弱者を殺すものに暴力も辞さない。

    *。
これを村上春樹で解説しよう。

俺は俺の弱さが好きなんだ。
苦しさやつらさも好きだ。
夏の光や風の匂いや蝉の声や、そんなものが好きなんだ。
どうしようもなく好きなんだ。

これで人を村上ワールドの誘導路に誘き寄せる。
そして人を村上ワールドに染め上げる。

有無を言わせず、村上ワールドを受け入れさせる。
そこには孤独感と絶望感がある。

この世界に誘うことで、村上ワールドにいい気持ちになる。

*。
孤独と絶望を強化することで、孤独と絶望を受け入れさせる。

即ち、否定の肯定現象だ。

これは人を救済したのか。
突き放したのか。

意味不明状態に陥れた。
ここで誘うと、いい気持ちだけが残る。

現実の否定を肯定させたのだ。

    *。
村上作品には、いい女が沢山出てくる。
彼女たちとセックスする。

読者をいい女とのセックスにふけさせる。
この錯覚を感情の中でリアルにする。

*。
人は現実を逃亡させられ、妄想のいい気持ちに溢れさせる。

ここに我々の住む現実はない。

これが仏教的いい気持ちの作法だ。
ここには現実はないが、いい気持ちがリアルにある。

*。
こんな生き方でいいのだろうか。

    *。
村上作品は、嘘と妄想でいい気持ちを作った。
非常にリアルである。
そこには我々の住む現実はない。

このような生き方は許されるのだろうか。

*。
これはヨーロッパ思想の否定の肯定である。

ヨーロッパは現実に、いい気持ちを作った。

村上作品は、現実を逃亡して、いい気持ちを作った。

*。
村上作品の生命には、嘘や妄想である。

ヨーロッパは現実に生命している。
そこは暴力の世界である。

*。
勿論、村上春樹もこの問題に気が付いていた。

現実にいい気持ちを作るか、現実を逃避していい気持ちになるか。

1Q84はその苦しみに人を誘き寄せたのか。
思想の進化を止めた姿が、浮かび上がる。

*。
いい気持ちは、嘘であり、妄想でしかない。
それを指摘しておこう。

これが世界を覆う問題だ。

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