2007年5月26日土曜日

Do not you put whether you accept it?

Death from overwork solitude death suicide … pollution medical
treatment damage of crops by chemicals massacre … false indictment
capital punishment … Nursing homicide patricide etc.

Or, to the evil of the act clan
What did the Buddhism Confucianism do?

Nothing was done.
Do not repay the grudge by the grudge.

Did not it to be become the complicity of the homicide?

To bullying and ostracism
It was not told to stop the Buddhism Confucianism.
It was not allowed to stop.
Did not it to be assist to bullying?

The brake is applied to the violence crime frenzy war.
It persuaded.
Then, did not it become a complicity?

After all, the criticism of the Buddhism Confucianism of Western Europe :.
1.It is an idea that even I only have to be good.
2.The world where it only has to follow the person who took things philosophical
ly can be done.

A strong man society of the crime leaving loose was established with this.

The mind is only polished.
Evil is left loose, and it becomes a complicity.

Not accepted that it be necessary to accept evil . ..effective..
It is not possible to decide it.
However, a fact correct by one :.
If nothing is done, evil is left loose.

Western Europe started being fought against evil and being lost.
It is no contradiction to lose evil.
Therefore, this is not achieved.

*.
Not to be able to decide the death and evil and to make it are to
leave it loose.

To start losing it is not to achieve.

After all, evil and the death :.
It doesn't lose, and it doesn't exist in leaving loose.

It is not a range that can be lost and it does.
It is accepted to be helpless.

This was thought of the optimization of the present age.
The world without evil and the death is not made, and this is not
accepted as a fate either.

It is not, and ..grudge.. doesn't exist yet ..the grudge of evil and
the death...
The exclusion annihilation is not done, and it doesn't do either.

The settlement is given to the asunder system of evil and the death.

The Orient completely accepted it, and Western Europe aimed at
complete exclusion.

Uncertainty of acceptance and exclusion
The procedure of optimization became possible there.
This was Gёdel rationality.



過労死孤独死自殺…公害医療薬害大虐殺…
虚偽告発死刑…
介護殺人尊属殺人…。

あるいは幕藩の悪に、
仏教儒教は何をしただろう。

何もしなかった。
恨みに恨みで報いてはならない。

それは殺人の共犯になることではなかったか。

いじめや村八分に、
仏教儒教は止めろとは言わなかった。
止めさせなかった。
それはいじめに加担することではなかったか。

暴力犯罪狂気戦争にブレーキを掛ける。
説得はした。
それでは共犯になったことではないか。

結局西欧の仏教儒教批判は、
1.自分さえ良ければいいという考えだ。
2.悟りを開いた人に従えばよい世界ができる。

これで強者の犯罪野放し社会を作った。

心を磨くだけでは、
悪を野放しにし、共犯となる。

悪を受け入れるべきか、受け入れざるべきか。
決定不能。
ただ一つ正しい事実は、
何もしないと悪は野放しにされる。

西欧は悪と戦いなくそうとした。
悪をなくすことは無矛盾である。
従ってこれは実現しない。

*.
死や悪を決定不能にすることは、
それを野放しにすることであり、

それをなくそうとすることは、
実現しないことをやることだ。

結局、悪や死は、
なくすこともせず、野放しにもしない。

なくせる範囲でなくし、
どうしようもないことは受け入れる。

これは現代の最適化の思想であった。
悪や死のない世界を作るのでもなく、
これを運命として受け入れるのでもない。

悪や死を恨むでもなく、恨まないでもない。
排除殲滅するのでもなく、しないのでもない。

悪や死のばらばら系に、まとまりを与える。

東洋はそれを完全に受け入れ、
西欧は完全排除を狙った。

受け入れと排除の不確定性、
そこに最適化という手続きが可能となった。
これがGёdel合理性であった。

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