Is source of Hikarugenji in the age when?
Such a question sometimes appears.
Freshly of the remainder of The Tale of Genji, there is a person who thinks that it is a true story.
It comes into to hero's face.
This might be a holography imagination.
*。
The distinction with the reality doesn't attach though The Tale of Genji is a story of virtual reality.
The reality is and there is a combining drama with the fantasy.
This might be a reality that modern people lost.
The reality of the imitation is assumed to be a reality.
*。
The Tale of Genji is a festival of the life.
It is a story when actually feeling to be alive is not lost.
However, this is reproduced in The Tale of Genji.
It had neither the sense of loss nor helplessness in those days.
The reality combines with the fantasy.
*。
The world was reproduced by the true, the good and the beautiful at the present age.
It tried to reproduce it ..few...
Then, person's sense of being alive was lost.
It tried to reproduce alive with another drama.
The sense of alienation appeared there.
Living and reproducing it became another dimensions, it was matched, and the life was not achieved.
Actually feeling to be alive was lost.
This was richness.
Actually feeling to be alive is not reproduced no matter how it becomes rich.
This is a cooped-up feeling, and the darkness of mind.
It is a loss of the life, and the ceremony of the death.
*。
The person doesn't lose the life but the world is reproduced in The Tale of Genji.
It is because The Tale of Genji is a festival of the life.
However, a painful thing was more abundant.
However, there was actually feeling to be alive.
The life is reproduced centering on this.
Alive because of the reproduction of the life doesn't become wonderful.
This is work of a Japanese ninja.
However, The Tale of Genji starts from the bullying killing, and ends in the bullying killing.
The holography imagination of the life might be reproduced in light ..that...
光源氏はいつの時代の人ですか。
こういう質問が時々現れる。
源氏物語のあまりの生々しさに、
実話だと思う人がいる。
主人公の顔まで浮かんでくる。
これがホログラフィー・イマジネーションだろう。
*。
源氏物語は、仮想現実の話だが、現実との区別がつかなくなる。
現実と幻想が、一体となるドラマがある。
これが現代人の失ったリアリティであろう。
偽のリアリティをリアリティとしているのだ。
*。
源氏物語は、生の祭典だ。
生きている実感の失われなかった時の話だ。
だが源氏物語にこれが再現される。
その頃は喪失感や無力感はなかった。
現実と幻想が一体になる。
*。
現代は真善美で、世界を再現した。
少なくも再現しようとした。
そこで人の生命感が失われた。
生きていることを、別のドラマで再現しようとした。
そこに疎外感が現れた。
生きることとそれを再現することが、別次元となり、
それを合わせて、生は実現されなくなった。
生きている実感が失われた。
これが豊かさであった。
いくら豊かになっても、生きている実感は再現されない。
これが閉塞感であり、心の闇だ。
それが生の喪失であり、死の儀式だ。
*。
人が生を失わなかった頃の世界は、源氏物語に再現される。
それは源氏物語は、生の祭典だからだ。
だが辛いことの方が多かった。
でも生きている実感はあった。
これを軸に、生は再現される。
生の再現で生きていることがすばらしくなることではない。
これが日本忍者の仕事だ。
だが源氏物語は、いじめ殺しに始まり、いじめ殺しに終わる。
そのあわいに、生のホログラフィー・イマジネーションが再現されるのだろう。
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