2009年3月2日月曜日

civilization is ghost drama of life

The ability is a ghost play that makes passion a hero. (Tomio Tada)

This sentence pattern can be called Tada function if the ability and passion are assumed to be a variable.

..ability.. ψ of H and the ghost play, and it is λ and Schroedinger equations Hψ=λψ if it does as for passion and the hero.

The multiple world of the source system for the function system and the work is seen here.
This corresponds to person's existence structure.

*。
Hereafter, the consideration of variety can be made.

The civilization is a ghost play that makes the life a hero.

It is a ghost play that makes the person's life a hero at person's life.

*。
The hero is [shite], and the ghost is [waki].

[Shite] is an eigenvalue, a real number, and things.
[Waki] is eigenfunction, and a state.

Person's life acts the culture and the civilization.
This is a relation between the state and things.

*。
There are noesis and noema if it says like [shinife] of [fuui;-ya] of the Arabia philosophy, [ma-hi-ya], and the France philosophy, signifiant, and Germany, etc.

These correspond to the state and things.

It is a relation between the hero and the ghost.

That is, it is a relation between eigenfunction and the eigenvalue.
That is, it is a relation between [waki] and [shite].
The ghost theater built with them is the world.

*。
Therefore, person's world :.
When it is a ghost theater of eigenfunction, where the eigenvalue that is things is made a hero, it becomes it.

The particle of life develops wave motion of life place.

The hero particle of life is [shite], and [waki] that does the ghost play of life place is wave motion.

The particle is [shite], and wave motion is [waki].

*。
This is person's existence structure.


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My sniper shot through the target also this time.
The god must have the glory.

能は情念を主人公とする幽霊劇である。(多田富雄)

能や情念を変数とすれば、この文型は多田関数と呼べる。

能をH、幽霊劇をψ、情念や主人公をλとすれば、
シュレーディンガー方程式Hψ=λψである。

ここに関数系と作用素系の多重世界を見る。
これは人の存在構造に対応する。

*。
これからいろいろの意識が作れる。

文明は、命を主人公とする幽霊劇である

人の一生は、その人の命を主人公とする幽霊劇である。

*。
主人公がシテであり、幽霊がワキである。

シテは、固有値であり実数であり、物事である。
ワキは固有関数であり、状態である。

人の命が、文化や文明を演技する。
これが状態と物事の関係だ。

    *。
アラビア哲学のフウィーヤとマーヒーヤ、
フランス哲学のシニフェとシニフィアン、
ドイツ流に言えば、ノエシスとノエマがある。

これらは状態と物事に対応する。

主人公と幽霊の関係だ。

即ち、固有関数と固有値の関係だ。
即ち、ワキとシテの関係だ。
それらで作る幽霊劇場が世界だ。

*。
従って、人の世界は、
物事である固有値を主人公とする、
固有関数の幽霊劇場であるとなる。

命という粒子が、命場という波動を展開する。

命という主人公粒子が、シテであり、
命場という幽霊劇をやるワキが波動である。

粒子がシテであり、波動がワキである。

*。
これが人の存在構造だ。


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今回もまた我がスナイパーは的を撃ち抜いた。
神に栄光あれ。

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