Closed-loop is the outside world that not is.
In electronic engineering, closed-loop is combined, the I/O terminal is put up to them, and it relates to the outside.
Even if the self is closed-loop
It becomes naming the I/O part to the self.
*。
A Buddhism and a confucian way of life
It corresponds by reducing the problem of occurring on the outside to the problem of the mind, and developing the mind.
The outside enters the state of leaving loose here.
Evil that afflicts the mind is left loose in this outside.
It develops the mind more and more.
However, it is left to evil, and leaving loose just like of the outside is evil.
*。
Thus, evil rules this world.
However, the mind is heaven conceited [mochi].
Suffering to which the society gives birth is reduced to the problem of the mind, the mind is adjusted, and the mind becomes a heaven outside as for the hell.
Is it good in this?
That is, is it good in the way of life of closed-loop?
*。
Being possible to say here
As for the mind, good feelings left the world to evil.
Isn't this irresponsible?
*。
When evil and the fighter appear
It treats as a cracker of the mind of such ..saying.. [nin].
It and the fighter are admonished as evil while leaving the evil of this world loose.
Evil is left loose more and more.
Good feelings part from the reality more and more.
*。
Feelings that evil is good oscillate, and the reality and the mind are disarranged more and more.
*。
Isn't such an ideal way a mistake?
It might be too childish.
*。
Evil is strengthened here and the mechanism justifying it appears.
The mind is destroyed, and the method of the mind resonates in the kinematic pair, and destroys the reality with the person with evil.
Though this is an equilibrium theory of Nash
Such a theory cannot be formed in closed-loop.
It shuts one's mind.
*。
The science industry is accepted yet.
Happiness and the impression of closed-loop are the self-denials, the self-destruction, and the self-erasures.
The recognition cannot be done.
Isn't it not neither a Buddhism nor a Confucian method?
*。
If it is accepted while making the science industry evil, the adjustment by the mind becomes only acting of hypocritical and cheating.
Impression and healing here are hypocrisies and cheating.
That is, it is not possible to adjust it by the mind.
That is, there was a method of the mind only due to evil.
*。
This is a Jane Austin logic.
The crime makes the mind good feelings by impressing and healing.
At that time, the world was destroyed with me.
*。
The method of the mind is satan's cake.
It became the brute, the devil, and a hungry demon eating this.
Then, it was a conceit.
*。
There was no mind in evil though there was truth in the lie.
閉ループは、外部の無い世界である。
電子工学では、閉ループを組み合わせ、
それらに入出力端末を付けて、
外部と関係する。
自己は閉ループであっても、
自己に入出力部を付けて、外部の一部となる。
*。
仏教や儒教的生き方は、
外部で起きた問題を心の問題に還元し、
心を成長させることで対応する。
ここでは外部は野放し状態になる。
この外部には心を苦しめる悪が野放しにされる。
それがますます心を成長させる。
だが外部は悪に任され、
悪を野放し同然とする。
*。
かくして現世は悪が支配する。
だが心は天国いい気持ち。
社会が生む苦しみを、心の問題に還元、
心を調整して、
外部は地獄でも、心は天国となる。
これでいいのだろうか。
即ち、閉ループの生き方でいいのだろうか。
*。
ここでいえることは、
心はいい気持ちでも、世界を悪に任せたことになる。
これは無責任ではないか。
*。
悪と戦う人が現れると、
そういうい人を心の破壊者として扱う。
現世の悪を野放しにしながら、
それと戦う人を悪として諌める!
悪はますます野放しにされ、
いい気持ちは現実からますます離れる。
*。
悪もいい気持ちも発振し、
現実も心もますます乱される。
*。
こんなあり方は間違いではないか。
あまりにも子供っぽいのではないか。
*。
ここに悪を強化し正当化してしまう仕組みが現れる。
心の方法は、悪と心を対偶共振し、人と現実を破壊する。
これがナッシュの均衡理論だが、
そのような理論の形成も閉ループには出来ない。
心を閉ざしている!
*。
それなのに科学産業を受け入れる!
閉ループの幸福と感動は、自己否定・自己破壊・自己抹殺だ。
その認識も出来ない。
それが仏教や儒教の方法ではないか。
*。
科学産業を悪としながら、
それを受け入れれば、
心による調整は偽善と欺瞞の演技にしかならない。
ここでの感動や癒しは偽善であり欺瞞である。
即ち、心で調整は出来ない。
即ち、心の方法は、悪でしかなかった!
*。
これはジェイン・オースティン論理だ。
犯罪やって、心を感動と癒しでいい気持ちにする。
その時、自分と世界を破壊していた。
*。
心の方法は、悪魔のお菓子だ。
これを食って、畜生・鬼畜・餓鬼になった。
そこでいい気分になっていた!
*。
ウソの中に真実はあっても、
悪の中に心はなかった!
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