The first person impulse can be written by the following syllogism.
Pay for → as → you who doesn't have the purse steal.
Die of this for → country that defends a faultless → country in the country.
This kinematic pair
→ your story must be under my ..hearing.. → thumb. hear the story
It is [koreha] [takeshitani] third son's three stage theory.
That is, it is phenomenon → substance → essence.
*。
Chinese induces to this as follows.
Very painful → → not refreshing cannot be indeed endured.
That is, [nechinechi] → ..dauby.. → [dorodoro].
*。
The Japanese reacts so.
The same → human race is Japanese of all human races in the same → Japanese and the human race.
That is, to same → of [ha-i] you of → [ha-i] you.
(It is [**] in Nakahara. )
This is absolutely the self-same of contradiction.
That is, it is a cheers charge at 100 million dying an honorable death.
*。
This is an existence structure of the first person impulse consideration.
一人称衝動は次の三段論法で書ける。
財布がない→お前が盗んだ→金を出せ。
これは国に誤りなし→国を守る→国のために死ね。
この対偶は、
話を聞いて下さい→あなたの話は聞きません→私の言いなりになれ。
これは武谷三男の三段階理論である。
即ち、現象→実体→本質である。
*。
中国人はこれに次のように感応する。
すっきりしない→大変苦しい→実に耐えられない。
即ち、ネチネチ→ベタベタ→ドロドロ。
*。
日本人はこう反応する。
人類皆同じ→日本人も人類も同じである→人類は日本人である。
即ち、ハーイ皆さん→ハーイ皆さん→ご一緒に。
(中原中也)
これが絶対矛盾の自己同一である。
即ち、一億玉砕への万歳突撃である。
*。
これが一人称衝動意識の存在構造である。
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