2011年1月5日水曜日

Japanese must be in love with Japan

Love is the one of the Christianity, and love in Japan.
The Japanese was ..emperor.. in love.
Yukio Mishima

*。
The Japanese was ..Hideyoshi Toyotomi.. in love if it said incidentally.
It was an object of love such as generals and serviceman.

The pockmark is [warakubo] if falling in love.
The other party who falls in love becomes a god.
It is a relation between Japanese mother and the daughter.

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If it is love, it is possible to compare, and it is made to relativity.

Love absolutely becomes a person absolutely.
The person absolutely becomes a person.

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It takes in the daughter in Japan, and mother is absolutely a person.

Buddha absolutely becomes a person even if Buddha is discussed in the Orient, and the doctrines that discuss it are never never compared.

*。
This is a difference of love and love.
There is a difference among digital reason here, feelings, an analog word, and feelings.

The digital system is made relative, and the analogue system is absolute.

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Nation is absolutely violence in the Orient
The nation is absolutely violence, and it follows or it is suitable ..destruction...

The nation has been rebuilt also in Japan and China like this.
Violence turns absolutely.
The nation is violence.

*。
Europe touched Japan here.
How did it become it?
Let's discuss it by the following blog.

愛はキリスト教のもので、日本では恋である。
日本人は天皇を恋していた。
三島由紀夫

*。
ついでに言えば、日本人は豊臣秀吉を恋していた。
武将や軍人など、恋の対象であった。

恋すれば、痘痕も笑窪。
恋した相手は、神となる。
日本人の母親と娘の関係だ。

      *。
愛であれば比較も出来、相対化される。

恋は絶対であり、絶対者となる。
人が絶対者となる。

*。
日本では娘に取って、母親は絶対者である。

東洋では仏陀を論じても、仏陀は絶対者となり、
それを論じる教義は絶対であり、比較されない。

       *。
これが愛と恋の違いである。
ここのディジタル理性と感情、アナログ言葉と気持ちの違いがある。

ディジタル系は相対化され、アナログ系は絶対である。

*。
東洋では国家は絶対暴力であるわけだ。
国家は絶対暴力であり、従うか壊すかしかない。

日本でも中国でも、このように国家は建て替えられてきた。
暴力が絶対化している。
国家は暴力である。

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ここでヨーロッパと日本が触れ合った。
どうなったか。
次のブログで論じよう。

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