2009年6月12日金曜日

Problem of Job

The more it deepens the belief, the more suitable for the god's punishment.

Isn't it greatly a problem of special so much as it is abnormal that deepens the belief?
Such an idea might consist, too.

*。
Let's open so here.

The god can be believed in, and it not do.

The person should live.
Correctness here by nothing but one is that the person should live.

Then, this becomes a Godel problem.

*。
The person's living should live if it will not be so that be the god.

Let's assume this to be an initial condition.
With the initial condition that trusts in God
There is an initial condition that doesn't trust in God.

Either is not predicable in ..goodness.. person.

*。
The person lives if it will not be believed that trust in God here.

That is, believing in the god and not doing are vanishing points vashining point.

Whether it is no this of neither is a good life not a life is decided.
This is a problem that cannot be decided and cannot proven.

*。
The person was fighting over these kind of things.

It can be recognized that how uselessness was done.

*。
The person should live.

However, the possibility of the suicide exists, too.

Cannot it able to have had degree of freedom including the suicide and to know living.

*。
What is living here?

The current idea is too static.
The person is more dynamic.

*。
In a word, there are a nation that makes the person of the United States and a Japanese type die of hunger and a European type nation that doesn't do it.

What is this difference?

*。
It is disagreeing of strong man's having the weak starvation, and the nation that doesn't assume it.

*。
It is put away in each person in the problem because there are various ideas.

The nation that the nation makes the weak die of hunger is not contradicted as a nation.
It is not contradicted that the nation doesn't allow the weak to die of hunger.

The person's being killed and dying are the no contradiction.
The line has come out.

*。
The nation that did not allow the weak to die of hunger there appeared.

In this world, as for person's problem, the person is the world where the idea of people consists as a common problem.
That is, the society was discovered.

*。
There is no idea of society in most nations.

The person lives in his pleasure.

*。
That is, the nation that lived in my pleasure and the nation that lived in people's pleasures were discovered.

*。
Most nations live in person's pleasure, and a certain kind of nation lives in people's pleasures.

*。
The floor type of pleasure was discovered here.

It is a society with a free pleasure society and meta social pleasure on that.

*。
It might be different what.

In the static world, the person lives in his pleasure.

In the dynamical world, the person lives in the pleasure of the world.
In a word, the meta pleasure that exceeded physiological pleasure appeared here.

This meta pleasure might be able to be called a soul.

*。
There is immunity in the physiology floor type, and it lives in the fight contention of the foreign body exclusion.

In the world of diversity, where parallel lines intersects, this is not.

*。
That is, these were differences of the floor type.

That is, the problem of Book of Job cannot be solved by the physiology floor type.

*。
Sharpened ..doing.. . it is as for [n] and the bad man. ..good man Nao.. die in similar [te]

This cannot be solved by the physiology floor type.

This can be solved by the meta floor type that exists in the soul.

*。
A present human race exists in two floor types.
It is a real floor type and a meta floor type.

It is the world without the soul and the world with the soul.

*。
The world without the soul is stronger.

It is because the person can be easily killed.
信仰を深めれば深めるほど、神の制裁に合う。

そこまで信仰を深めるのは、異常であるとか、
余程特殊の問題ではないか。
そういう考えも成り立つだろう。

   *。
ここではこう開いてみよう。

神を信仰することも、しないこともできる。

人は生きることをしなければならない。
ここで唯一つ正しいことは、人は生きねばならないことだ。

こうなるとこれはゲーデル問題となる。

*。
人が生きることは、神がいようといまいと、生きねばならない。

これを初期条件としよう。
神を信じる初期条件と、
神を信じない初期条件がある。

どっちがいいとは人には断定できない。

   *。
ここから神を信じようと信じまいと、人は生きるのである。

即ち、神を信じることもしないことも、
消点vashining pointである。

これでいい人生か人生でないかは決まらない。
これは決定不能や証明不能問題である。

*。
こんなことを人は争っていた。

なんと無駄をしていたのであろうと認識することもできる。

   *。
人は生きねばならない。

だが自殺の可能性も、存在する。

生きることは自殺を含めた、自由度を持ったのかも知れない。

*。
ここで生きるとは何か。

今までの考えは、あまりにも静的である。
人はもっと動的だ。

*。
つまりアメリカ・日本型の人を餓死させる国家と、
それをさせないヨーロッパ型国家がある。

この違いはなんだろう。

    *。
それは強者が弱者を餓死させることと、
させない国家の違いだ。

*。
人それぞれいろいろな考えがあるから、それは問題にしまい。

国家が弱者を餓死させる国家は、国家として無矛盾である。
国家が弱者を餓死させないことも無矛盾である。

人が殺されて死ぬことは、無矛盾である。
その線が出てきた。

    *。
そこに弱者を餓死させない国家が現れた。

この世界は、人の持つ問題を、
人が共通の問題として、
人々という考えがなりたつ世界である。
即ち、社会が発見された。

*。
殆どの国家には社会という考えがない。

人は自分の快楽を生きる。

*。
即ち、自分の快楽を生きる国家と
人々の快楽を生きる国家が発見された。

    *。
殆どの国家は、人の快楽を生き、
ある種の国家は人々の快楽を生きる。

*。
ここに快楽の階型が発見された。

ただの快楽社会とその上のメタ社会快楽を持つ社会だ。

*。
何が違うんだろう。

静的世界では、人は自分の快楽を生きる。

動的世界では、人は世界の快楽を生きる。
つまりここでは生理的快楽を超えた、メタ快楽が現れた。

このメタ快楽を魂と呼べるかも知れない。

    *。
生理階型には免疫があり、異物排除の喧嘩抗争を生きる。

平行線が交わる、多様性の世界には、これがない。

*。
即ち、これらは階型の違いであった。

即ち、ヨブ記の問題は、生理階型では解けない。

*。
同様に、善人なをもて往生をとぐ、いはんや悪人をや。

これは生理階型では解けない。

魂にあるメタ階型でこれは解ける。

    *。
現在の人類は、二つの階型に存在する。
リアル階型とメタ階型だ。

魂のない世界と魂のある世界だ。

*。
魂のない世界の方が強い!

人を簡単に殺せるからだ。

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