2008年4月16日水曜日

unpleasantness is souce

Badness, unpleasantness, and chaotic …
Two are in the method of facing to this.

As much as one makes the Batoson method and the conceit in the future.


The Lane method and hereafter, another will make a good reality.

*。
It is outgoing with the introvert.
However, it is a way of life that doesn't improve the reality and an
improved way of life.

An introvert method becomes egoism.
The excuse changes and very bad of the reality doesn't change.

An outgoing method
I want to reduce the number of killed people to the contradiction of
the reality even a little.

*。
In view of the whole, small number of people actually killed want to
reduce it by oneself.

It glosses over ..it is like sprinkling water over thirsty soil.. ..so.. and it
becomes what.

Are not there a lot of people ..should ride the wagon by you..?

*。

There is this on the war film.

It goes for all members to help one injured companion.

The number of casualties is only increased more.

*。
If you think about the whole
It is good to leave the injured person.

It is egoism.

It is egoism to jeopardize the unpleasant whole.

*。

This is a defense commander problem.

Two defense commanders lived and returned.

The soldier and the resident died few.

*。
The defense commander
It is insisted that the self-determination instruction not be issued.

The person who assumes that it put it out is sued in defamation.

The defense commander is not responsible in that though a lot of
people have died.

It tries it by clarifying it.

*。
Isn't even if the self-determination instruction is not issued, it a
bow to the dying person because a lot of people have died to put it
in the belly?

There might be such a person, too.

*。
However, what assumed to have issued the instruction not issued is appealed.

However, it is assumed that this trial was won.
Is defense commander's honor really defended?

*。
Was this trial able to be caused in the Dainichi this empire age?

This trial
Because it is a constitution pressed against the United States, it is
likely to be able to do.

*。

A lot of soldiers and resident died, and the commander survived.

A class is also so.
It is possible to die, 100 million dying an honorable death is called
out, it becomes a captive, it is caught, it is made to the hanging
bee by the enemy, and, now, it is a god when becoming a captive.

The subordinate is lost, it survives, and there is an executive who
determines it by oneself, too.

*。
The defense commander trial is what when thinking about it.

Is such trial approval done?

*。

Isn't this Batoson method?

The reality is confused for a long time.
Even I only have to ride the wagon.

*。
This fight is a fight of the reconstruction of Japan.
There are a lot of soldiers who left such a testament, too.

It fights against dying an honorable death, and there is a general who commits
harakiri suicide, too.

This is a Lane method.

*。
Only I ride the wagon.

The dignity of man is not here.

The Batoson method kills the human nature.

*。
This world is very bad.
Therefore, the dignity of man can be made.

It glosses over ..so.. and it becomes what.
To good feelings good.

*。

It was possible to arrange it by the theorem of Nash.

1.
It is possible to ride the wagon this world.
It is to kill the human nature.

2.
It shakes it oppositely.
It is possible to suffer because the reality is improved even a
little.
The dignity of man shines there.

*。
It was possible to understand the paradox ..clearly...

Neither the delusion nor the quibble are permitted.


悪・不愉快・混沌…、
これに向かう方法に二つある。

一つがベイトソン法、
これからいい気分を作る。

もう一つがレイン法、
これからよき現実を作る。

*。
内向的と外向的、
だが現実を改善しない生き方と改善する生き方だ。

内向的方法は、エゴイズムとなる。
その言い訳が、現実の劣悪は変らない。

外向的方法は、
現実の矛盾に殺される人の数を少しでも少なくしたい。

*。
現実に殺される人は、
全体から見て少数でも、
一人でも少なくしたい。

焼け石に水、そんなことして何になる。

沢山の人がいい気持ちになる方がいいではないか。

           *。

戦争映画でこういうのがある。

一人の負傷した仲間を、
全員で助けに行く。

もっと死傷者を増やすだけだ。

*。
全体のことを考えれば、
負傷者を残すことが、いいことだ。

それはエゴイズムだ。

いや全体を危険にさらすことがエゴイズムだ。

             *。

これは守備隊長問題だ。

二人の守備隊長は生きて還った。

少なからずの兵士と住民は亡くなった。

*。
守備隊長は、
自決命令を出していないと主張、
それを出したとする人を名誉毀損で訴えている。

沢山の人が亡くなっているが、
そのことに守備隊長の責任はない。

それを明らかにする裁判のようでもある。

*。
沢山の人が亡くなっているのだから、
自決命令を出していないとしても、
それを腹の中に収めることが、
亡くなった人への礼ではないか。

そういう人もいるだろう。

*。
だが出していない命令を出したとしたものを訴えている。

だがこの裁判に勝ったとして、
果たして守備隊長の名誉は守られるのだろうか。

*。
大日本帝国時代にこの裁判は起こせただろうか。

この裁判は、
アメリカに押し付けられた憲法だから出来るのではないか。

             *。

沢山の兵士や住民が亡くなり、隊長は生き残った。

A級もそうだ。
捕虜になったら死ね、
一億玉砕を叫び、
捕虜になって捕まり、
敵に絞首刑にされ、
今や神だ。

部下を亡くして、生き残り、
自決した幹部もいる。

*。
それを考えると、守備隊長裁判って何だ。

そんな裁判成立するのか。

              *。

これがベイトソン法ではないか。

現実は昔から滅茶苦茶だ、
自分さえいい気持ちになればいい。

*。
この戦いは日本再生の戦いだ、
そういう遺書を残した兵士も沢山いる。

玉砕まで戦い、切腹した将軍もいる。

これがレイン法だ。

*。
自分だけいい気持ちになる。

ここに人間の尊厳はない。

ベイトソン法は、人間性を殺している!

*。
現世は劣悪だ、
だから人間の尊厳が作れる。

そんなことして何になる。
いい気持ちになることがいいことだ。

            *。

ナッシュの定理で整理できた。

1.
現世にいい気持ちになることが出来る。
それは人間性を殺すことだ。

2.
逆に振る、
現実を少しでも良くすることに苦しむことが出来る。
そこには人間の尊厳が輝く。

*。
パラドックスに明確な解が出来た。

妄想も屁理屈も許されない。

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