2008年4月11日金曜日

essense of Nash's theory

Let's think about the art and literature recession that is a worldwide of
recent phenomenon.

The publication industry made the selling one.
In all sales has fallen after a while.

*。

Let's apply the theory of John Nash to this phenomenon.

The strategy that maximizes the profit of the entire publication
industry is to make the product of marketable goods.

It is a strategy that destroys the human nature of the reader.

*。
For instance, the product of marketable goods is a senses thing and
an antique article in Japan.

This has increased circulation.

However, the entire publication industry remarkably drops circulation.

*。
Making the product of marketable goods
It was the human nature denial, that is, self-denial, and this was
self-destruction.

*。

It was large circulation to sell the one of variety.

It is an effect of a long tail that this was known well.

It came often to snipe at the vendible commodity here, and
circulation had been extended.

However, the entire circulation will fall as a result.

This is a theorem of Nash.

*。

The effect of a long tail was indeed denied.

It grows up in the effect of a long tail, it grows up because of the
denial, the ground subsides, and the building has collapsed.

*。
This can be said also to economy.

Growth and the hot seller were chased building the tower of the
bubble, it ..foundation.. was deteriorated, and the building crumbled.


It is a great depression phenomenon.

*。

Then, might how about the television, the mass communication, the
consumer electronic, and the car.

The strategy to which the entire industry maximizes the profit is
sure to exist.
It denies the human nature of the consumer.

Cancer grows up because it makes cancer and, in a word, it collapses.


*。
To chase growth is to break something.

The car industry in Japan also destroyed the market.

Fate to live in export
This is a whole body metastasis phenomenon of cancer.

If the world metastasizes, it ends.

*。

It optimizes it usually doing.
This is the best.

Growth economy
This was the human nature denial, that is, self-denial, that is, self-
destruction.

*。
Management by reformation.

There is no advancement without the reformation, and the hand of the
reformation is not loosened.

Thus, Japan was destroyed.

*。

The Nash theory
It is wisdom of not maximizing the profit.

It is human nature destruction to do the profit maximization, and
ends in the self-destruction of the self-denial.

*。
The Nash theory
If the even number of the even number was read, it was usualness,
best, and this theory.


最近の世界的現象である文芸不況を考えよう。

出版業界は売れるものを作って来た。
しばらくして売れ行き全体が落ちてきた。

             *。

この現象にジョン・ナッシュの理論を適用しよう。

出版業界全体の利益を最大にする戦略は、
売れ筋商品を作ることだ。

それは読者の人間性を破壊する戦略だ。

*。
例えば、日本では、売れ筋商品は、
官能物と時代物だ。

これは発行部数を増やしている。

だが出版業全体は発行部数を著しく落としている。

*。
売れ筋商品を作ることは、
人間性否定、即ち自己否定であり、
これは自己破壊であった。

            *。

いろいろのものを売っていた時は、
大きい発行部数であった。

これがよく知られたロングテール効果だ。

ここからよく売れる商品を狙い撃ちするようになって、
発行部数を伸ばしていた。

だがその結果、発行部数全体は落ちることになった。

これがナッシュの定理だ。

            *。

実にロングテール効果を否定したのだ。

ロングテール効果で成長し、
その否定で成長し、
地盤は沈下し、建物が崩壊した。

*。
これは経済にもいえる。

バブルの塔を作って成長、
売れ筋を追って、
土台を劣化し、
建物が崩れ落ちた。

大恐慌現象だ。

            *。

ではテレビやマスコミ、
家電や自動車はどうだろう。

業界全体が利益を最大化する戦略は必ず存在する。
それは消費者の人間性を否定する。

つまりガンを作ることで、
ガンが成長し崩壊する。

*。
成長を追うことは、
何かを壊すことだ。

日本の自動車業界も市場を壊した。

輸出に生きる宿命、
これはガンの全身転移現象だ!

世界転移をすれば終わる。

            *。

普通にやる、最適化をする。
これが一番だ。

成長経済、
これは人間性否定、
即ち自己否定、
即ち自己破壊であった。

*。
革新による経営。

革新なくして進歩なし、
革新の手を緩めるな。

かくして日本は破壊された。

            *。

ナッシュ理論は、
利益を最大化するな、という英知だ。

利益最大化をやることは、
人間性破壊であり、
自己否定の自己破壊に終わる。

*。
ナッシュ理論は、
その対偶の対偶を読めば、
普通と最適、
この理論だったのだ。

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