2008年4月20日日曜日

good and human nature

Logic of wrong of large Tstana Suzuki immediately
A is non- A, and A exactly as a result.

Kitaro's Nishida place logic.
The self is a true exactly self in the place where the self is denied.


If you say up to date
When non-self excludes it, the self is approved.
The immunity theory also is said.

*。

I will see such sentences here making it.

Good is non-evil, and good exactly as a result.

Good is true exactly good in the place where evil is denied.

*。
When you use the even number theory
The even number of good is evil, and both coexist in this world.

It is Japanese thought of two people, and good exists absolutely.

In the even number theory,
Even if it is relative, it is possible to take it as good and evil
coexists.

*。
However, good is absolutely a vanishing point, and it doesn't exist in this
world.

Then, if good is set to this world, it becomes only an index.

*。
Good and evil relativism
A universal character is seen all conversions here.

It is comprehensible when providing the human nature for it.

It consists from good of evil, and is universal there.

*。

It is good of an Oriental vanishing point here.
The human nature of real existence of Western Europe comes into view.


Oriental good is an empty body.
There is no inside taste only in the word.
It is a vanishing point.

*。
Let's use the case with the battlefield.

The companion is falling.
This where it goes to help momentarily might be a human nature.

There is a point where a good point is bad, too.

*。
This world is very bad.
The person is a fate to die.

The falling one is shooting.
The safety of the force and thorough of the following strategy are
aimed at.

This is a correct judgment.

*。

Determine it by oneself when becoming a captive.

It fights up to 100 million dying an honorable death.

This is what.

*。
The nation is absolute good.

It is not when thinking so ..understanding...

However, such a nation doesn't exist.

It is ,in a word, empty Taiyo.
It is midair good.
It is good of the nation. the nation

*。
100 million dying an honorable death is actually impossible in
feelings though it is possible.

Good is absolutely a possibility of impossibility of good.
Good is contradicted absolutely self-identity of good and evil
absolutely.
What do you say?

*。
However, determine it by oneself when becoming a captive.
This is executable.

It is understood that the national constitution is asunder.
The imagination and the reality are confused.

That is, the nation is an empty body.

*。

100 million dying an honorable death
With this, the war cannot be stopped.

It fights against annihilation.
This can be done.

There is a reality tore up here by an empty body.

An imitation self and every temporary self tear, and it lives in
acting of hypocritical and cheating.

*。

It is possible not to become a captive, and do not talk about the
secret at that time when it is not possible to fight and it becomes
it if you act by a relative human nature.

It gives up when defeated.

This is a human action.

*。
There is not giving up when it is good.

Human nature
There is a fault, too, when it is good.

It is understood that it is the one that this was raised.

*。

Absolute good
Only I am a justice.
The other party is made evil, and it punishes.

Man is not, and has the person absolutely here.

It is not possible to be defeated, and to become a captive.
Because it is absolutely evil.

*。
That is, good absolutely :.
The conviction and lynching do the other party standing in god's
standpoint.

It is to slaughter the world with the self destroying when
calculating by the Nash function.

*。

Good and evil relativity
There is a human nature there.
It consists of a good point and a bad point.

Good and evil can be optimized.

*。
An empty body is an imagination, and it becomes a delusion if it
executes it.

It excludes not only the other party but also me.

It is understood that it is self-denial self-destruction.

*。
The Pacific War might have been absolutely a tragedy of good.


鈴木大拙の即非の論理、
Aは非Aであり、それによってまさにAである。

西田幾多郎の場所的論理。
自己は自己を否定するところにおいて、
まさに真の自己である。

現代的に言えば、
自己は非自己の排除において成立する。
免疫理論を言っているようでもある。

            *。

ここでこういう文章を作って見よう。

善は非悪であり、それによってまさに善である。

善は悪を否定するところにおいて、
まさに真の善である。

*。
対偶論を使うと、
善の対偶は悪であり、両者は現世に共存する。

日本人の二人の思想で、絶対善が存在するかのようだ。

対偶論では、
善悪が共存し、従って相対的であるとも取れる。

*。
だが絶対善は消点であり、現世に存在しない。

そこで現世に善を設定すると、
インデックスにしかならない。

*。
善悪相対論、
ここではあらゆる変換に普遍な性質が見える。

それを人間性と規定すると、分かりやすい。

それは善からも悪からもなり、
そこで普遍なものである。

            *。

ここに東洋的消点の善、
西欧的実在の人間性が見えてくる。

東洋的善は、空体だ。
言葉だけで、中味がない。
それが消点でもある。

*。
戦場の事例を使おう。

仲間が倒れている。
とっさに助けに行く、
これが人間性だろう。

よい点も悪い点もある。

*。
現世は劣悪だ。
人は死ぬ宿命だ。

倒れているものは放っといて、
部隊の安全と、次の作戦の万全を図ることだ。

これが正しい判断だ。

              *。

捕虜になる時は自決しろ。

一億玉砕まで戦う。

これはどういうことだろう。

*。
国家は絶対的善である。

そう考えると、分からないでもない。

だがそんな国家は存在しない。

つまり空体善だ。
中空善だ。
国家なき国家の善だ。

*。
一億玉砕は、気持ちには可能だが、
現実には不可能だ。

絶対善は善の不可能という可能性である。
絶対善は、善悪の絶対矛盾的自己同一性だ。
何を言っているのだろう。

*。
だが捕虜になる時は自決しろ。
これは実行可能だ。

国体がばらばらであることが分かる。
空想と現実がごちゃごちゃだ。

即ち国家は空体である。

           *。

一億玉砕、
これでは戦争を止めることも出来ない。

全滅まで戦う。
これは出来る。

ここに空体に引き裂かれた現実がある。

誰もが偽自己と仮自己に引き裂かれ、
偽善と欺瞞の演技を生きる。

             *。

相対的人間性で行動すれば、
戦争不能になった時は捕虜になれ、
その時は機密はしゃべるな。

負けた時は降参する。

これが人間的行動だ。

*。
絶対善であると、降参はない。

人間性、
いいところも悪いところもある。

これを止揚したものであることが分かる。

           *。

絶対善、
我こそ正義であり、
相手を悪とし、制裁する。

ここには人間はいない、
絶対者がいる。

負けることも、捕虜になることも出来ない。
それは絶対悪だから。

*。
即ち、絶対善は、
神の立場に立って、相手を断罪、リンチする。

それはナッシュ関数で計算すると、
自己と世界を破壊殺戮することだ。

            *。

善悪相対性、
そこには人間性がある、
それはいい点と悪い点からなる。

善悪を最適化することが出来る。

*。
空体とは空想である、
実行すれば妄想となる。

それは相手ばかりか自分を排除する。

自己否定自己破壊であることが分かる。

*。
太平洋戦争は、絶対善の悲劇であったのではないか。

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