Gentleness and cruelty are the dipole modes, and this is a seen part
in the iceberg and on earth parts not seen.
About the emotion, person's feelings are the dipole modes.
*。
There is a part where morality and the religion made gentleness.
The even number arose logical and automatically.
The Buddhism and the Confucianism
It might not have been this even number .....
*。
The Christianity excludes the original sin.
In the love and the justice, there might not be problems of
gentleness and cruelty.
However, the crime and frenzy appeared.
The Western Europe civilization enters Japan.
In addition, gentleness and cruelty did the crime and frenzy
repeatedly.
*。
Isn't this a Dainichi this empire phenomenon?
Then, this phenomenon occurs in China and South Korea.
In their justices that denounce the war crime of Japan, isn't there
aggressiveness that cruelty and frenzy make?
Expecting it is might be appropriate.
It is sure to appear to the territorial issue that Japan does and is
denounced.
*。
This optimization might be work of Japan.
The earth society is not inferior to environmental problems, and has
a big mental problem.
Thought that can optimize this
It is war-renouncing Constitution without hegemony thought and
Chinese thought.
*。
When money is alive, this processing cannot be done.
It ends in unpleasant self-destruction.
As for modern people, the dispute is treatable only by love of the
weak, and pleased with both.
優しさと残酷は、ダイポール・モードであり、
これは一体であり、
氷山の見える部分と見えない部分である。
人の感情は喜怒哀楽の、ダイポール・モードだ。
*。
優しさは道徳や宗教が作った部分がある。
対偶は論理的に自動的に生まれた。
仏教や儒教は、
この対偶を考てたいなかったのではないか。
*。
キリスト教は、原罪を排除、
その愛と正義に、優しさと残酷の問題はないのではないか。
だが犯罪と狂気が表れた。
西欧文明が日本に入って、
優しさと残酷が、更に犯罪と狂気を重ねた。
*。
これが大日本帝国現象ではないか。
するとこの現象は、中国にも韓国にも起きる。
日本の戦争犯罪を糾弾する、
彼らの正義に、
残酷と狂気の作る攻撃性がないか。
あると見るのが妥当だろう。
それは日本がやって糾弾されている、
領土問題に現れるはずだ。
*。
この最適化は日本の仕事だろう。
地球社会は環境問題に劣らない、
大きな精神問題を抱えている。
これを最適化できる思想は、
覇権思想と中華思想のない平和憲法だ。
*。
金なんかに生きていては、この処理が出来ない。
いや自己破壊に終わる。
現代人は、弱者を愛し、喜びを共にすることでしか、
紛争を処理できない。
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